نکات مهم در برقراری ارتباط با جنس مخالف

نحوه برقراری ارتباط با جنس مخالف – نحوه برقراری ارتباط با دختر مورد علاقه و یا پسر مورد علاقه- یکی از مهم‌ترین آموزش‌های رفتاری و اجتماعی است که خیلی از خانواده‌ها توجهی به آن ندارند و این موضوع را به‌عنوان خط قرمزی بزرگ تلقی می‌کنند. غافل از این‌که نحوه برخورد با جنس مخالف یا عدم ترس از جنس مخالف باید از کودکی مانند دیگر نیازها و آموزش‌ها به فرزندان یاد داده شود و آن‌ها بدانند چگونه می‌توانند بدون هیچ مشکلی با جنس مخالف خود ارتباط برقرار کنند، همکاری داشته‌باشند و در کنار یکدیگر به تحصیل بپردازند.

اگرچه هر انسانی به‌دلیل قوه احساسی به جنس مخالف خود تمایل پیدا می‌کند، اما برقراری این ارتباط چگونه باید باشد؟ خیلی‌ها بر این با روند، اگر هر دو طرف توانایی درک تفاوت‌های زیست‌شناختی یکدیگر را داشته‌باشند، برقراری رابطه بدون مشکل امکان‌پذیر است. اما در این میان مشکلات زیادی شکل می‌گیرد و باعث ایجاد خستی های بسیاری در رابطه می‌شود. بنابراین بهتر است نحوه ارتباط و رابطه دوستی بین دختر و پسر را به‌صورت مفصل بررسی کنیم و تفاوت‌های زیستی آن‌ها را به‌طور دقیق بدانیم.

نحوه ارتباط با جنس مخالف باید چگونه باشد؟

نحوه ارتباط با جنس مخالف باید چگونه باشد؟

یکی از رازهای بزرگ در زندگی است که چرا برقرار ارتباط با جنس مخالف و یا صحبت با جنس مخالف کمی سخت است. اگرچه مردان و زنان از دو جنسیت مخالف اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و همه ما از سیاره زمین آمده‌ایم، اما مردان و زنان تضادهای یکدیگر را به‌طور کامل احساس می‌کنند و همین موضوع باعث دشواری برقراری ارتباط می‌شود. معمولاً خانم‌ها برای برقراری ارتباط کلامی به‌صورت غیرحضوری بهتر عمل می‌کنند و آن‌ها حدود 3 برابر مردان توانایی صحبت‌کردن دارند. استفاده از این ویژگی خانم‌ها را با مهارت‌های بیشتر اجتماعی روبه رو می‌کند و این ژن یکی از اثربخش‌ترین عوامل برقرار ارتباط سازنده است.

جالب است بدانید خانم در کنار توانایی فرستادن پیام‌های صوتی و متنی به‌صورت مستقیم می‌توانند پیام‌های غیرمستقیم نیز ارسال کنند. در حالی‌که مردان برای دریافت پیام‌های غیرمستقیم تبحر آن‌چنانی ندارند و نمی‌توانند به‌خوبی این پیام‌های رمزگشایی کنند.

پس مردان نیز باید برای برقراری ارتباط تلاش کنند و در کنار گوش دادن به صحبت‌های خانم‌ها بتوانند به تن صدای آن‌ها نیز توجه داشته‌باشند و عمیقاً درک کنند.

دیگر نکته مهم هنگام برقراری رابطه با جنس مخالف، بیان کردن تمام نیازها و خواسته‌ها از سوی خانم‌هاست. خانم‌ها باید بتوانند واضح و روان نیازهای خود را بیان کنند که مردان از واکنش‌های شما باخبر باشند.

معنای دقیق دوستی با جنس مخالف

معنای دقیق دوستی با جنس مخالف

از زمان قدیم، انسان‌ها برای پیشرفت در برقراری ارتباط با دیگران نیاز داشتند با جنس مخالف وارد بحث و گفتگو شوند و برقراری ارتباط میان دختر و پسر نیز یکی از چالش‌های پرفراز و نشیب در زندگی هر فردی است. خیلی‌ها تلاش می‌کنند رابطه کمی با جنس مخالف داشته‌باشد و برخی نیز برعکس به‌طور همزمان می‌توان با چندین نفر وارد رابطه دوستانه و حتی عاشقانه شوند. خیلی‌ها در مورد دوستی با جنس مخالف تصورات غلطی دارند و والدین نیز به این موضوع دامن‌های بسیاری می‌زند؛ طوری که معتقدند ارتباط با جنس مخالف کاملاً غلط است و نباید خلاف دین عمل کرد. همچنین اصرار به مضر بودن رابطه دوستی میان دختر و پسر از کودکی تا بزرگسالی باعث شده‌است که این تفکر به باوری شکست‌ناپذیر تبدیل شود و زمانی که تفکری در جامعه شکل گیرد به آسانی ها شکسته نمی‌شود.

در جامعه امروز، بسیاری از کشورهای جهان مشکلی با برقراری ارتباط میان دختر و پسر مشاهده نمی‌کنند و مسائل مربوط به آن در کلاس‌های آموزشی به فرزندان آموزش داده می‌شود. به همین دلیل، دختران و پسران نحوه برخورد با یکدیگر را می‌دانند و درست برخورد کردن با جنس مخالف را کاملاً آموزش ‌دیده اند.

شاید یکی از دلایل اصلی خیانت در رابطه جامعه امروز ما مسئله آموزش و عدم برقراری رابطه درست – عدم توانایی ارتباط با دختر و یا پسر- است.

فواید دوستی با جنس مخالف

زمانی که افراد آموزش‌های لازم برای برقراری ارتباط با یکدیگر را فرامی خوانند، برای حضور در موقعیت‌های مختلف آمادگی لازم را خواهند داشت و این موضوع از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری می‌کند. حتی توانایی برقراری ارتباط با در نظر گرفتن مرزهای اخلاقی شکل می‌گیرد. اما اگر فرد هیچ‌چیزی از برقراری ارتباط با فرد جنس مخالف نداند و تنها مشکل بودن عدم برقراری ارتباط به او گوشزد شده باشد، احتمال این‌که دچار اشتباه شود زیاد است و ممکن است دست به کارهای اشتباه زند که بعدها جبران کردن آن‌ها کمی مشکل‌ساز شود.

معایب دوستی با جنس مخالف

دوستی با جنس مخالف در قالب بیمارگونه بدون شک آسیب‌زننده است. خانواده‌های دارای دختر و پسر جوان باید از تمام روابط فرزندان خود آگاه باشند و پیش از ورود به دورانی جوانی و دانشگاه بهتر است ذهن فرزندان خود را تنها به موفقیت‌شان معطوف کنند و آن‌ها نسبت به صدمات و ریسک‌پذیر بودن روابط در این دوران آگاه نمایند. در صورتی که هدف جوانان از برقراری رابطه به‌معنای فرار و تخریب نفس است، بدون شک رابطه هدف محکمی نخواهد داشت و صدمات آن جبران‌ناپذیر است.

هر فردی بنا به دلایلی دارای ایرادات مختلفی است که هنگام برخورد این ایرادات ممکن است به چشم بیاید. پس این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم با چه‌کسی وارد رابطه شویم و به دوستی خود ادامه دهیم یا خیر. تمام کسانی‌که در دوره‌های مختلف سنی با آن‌ها ارتباط دوستانه برقرار کرده‌ایم، دارای ویژگی‌های منفی مختلفی هستند و این موضوع را باید پذیرا باشیم داشتن نقاط ضعف هر فردی در نگاه ما مشکل او نخواهد بود و این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم در کنار چنین فردی حضور داشته‌باشیم یا خیر.

اگر هم در تصمیم گیری درست دچار ضعف هستید، پیشنهاد می کنیم به بهترین روانشناس خوب در تهران مراجعه کنید. بدون شک با روانشناسی دوستی با دختر و یا پسر اعتماد به نفس واقعی خود را بدست می آورید و به تصمیم درست تان واقف می شوید.

انگیزه‌های ارتباط با جنس مخالف

انگیزه‌های ارتباط با جنس مخالف 

انگیزه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط با افراد نامحرم وجود دارد. دختران و پسران اهداف مشترک زیادی برای این ارتباط دارند و گاهی ممکن است انگیزه‌شان کاملاً متفاوت و جداگانه باشد. هر اعمالی که انسان انجام می‌دهد بدون نیت و اندیشه‌ای نخواهد بود، ابتدا تصور می‌کنند، سپس برای اجرای آن دست به هر کاری می‌زند.

مهم‌ترین هدف برقراری رابطه، انگیزه و میل جنسی است. خیلی‌ها برای پاک جلوه‌دادن این هدف، اهداف دیگر مانند محبت و برقراری پیوند دوستی یا رابطه خواهر و برادری به زبان می‌آورند. زیرا تجربه شادمانی و هیجان‌انگیز این رابطه برای آن‌ها منحصربه‌فرد است و در قالب علاقه‌های بسیار شدید بروز می‌کند.

از دیگر انگیزه‌های رابطه با جنس مخالف بهره‌مندی از سود و منابع مادی است. برای مثال، خانم‌ها برای استخدام در اداره یا کسب ارتقا از جایگاه فعلی تصمیم به قراری ارتباط با مسئولین می‌گیرند. همچنین برخی خانم‌ها یا زنان ثروتمند همیشه تحت برقراری ارتباط با افراد نامحرم قرار دارند که شاید روزی از ثروت آن‌ها نصیب فرد مقابل شود.

انگیزه ازدواج معمولاً از سوی دختران شکل می‌گیرد. زیرا احساسات آن‌ها بیشتر خالصانه است و پسران بیشتر رفع غریزه جنسی برایشان اهمیت دارد.

مساله فامیلی و خویشاوندی نیز بسیار رایج است و از جمله دلایل است که باعث برقراری رابطه دوستانه و صمیمی میان افراد مختلف فامیل می‌شود.

پیامدهای ارتباط با جنس مخالف

پیامدهای ارتباط با جنس مخالف

پیامدهای برقراری ارتباط بسیار گسترده‌است و تنها علل آن عدم یکسان بودن اهداف دختر و پسر برای این رابطه است. طبق آمارهای به‌دست آمده، دوستی‌های میان دختر و پسر بیشتر اوقات با اتفاقات بد و مشکلات روحی دچار می‌شود. در ادامه بیشتر با این پیامدها آشنا می‌شوید:

  • مشکلات روحی و روانی یکی از اصلی‌ترین مسائل دوستی با جنس مخالف است. زمانی که دوستی به‌دلیل مختلفی مانند مخالفت‌های خانواده‌ها، عدم تفاهم و… به پایان می‌رسد، آثار منفی آن مانند احساس شکست، افسردگی، نفرت از جنس مخالف و ازدواج گریزی می‌تواند مدت طولانی همراه فرد باشد.
  • محبت ورزیدن و بخشیدن عشق به بالاترین سطح خود می‌رسد. به همین دلیل، خیلی‌ها با مسئله عشق و محبت ورزیدن بدون علت همراه می‌شوند و کم‌کم رابطه دوستی با احساس وابستگی دچار می‌شود. وابستگی از جمله مسائل خطرساز در زندگی جوانان است.
  • از دیگر مشکلات رایج میان جوانان، عدم تمرکز بر تحصیل است. زمانی که دختر و پسر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، دائماً در حال رابطه هستند و دیدار و ملاقات حضوری و تلفنی آن‌ها زمان زیادی را هدر می‌دهد. همین موضوع، باعث افت تحصیلی هر دو طرف می‌شود.
  • همچنین احساس نگرانی و ترس از والدین برای پنهان‌کردن این رابطه، میان دو طرف اضطراب و استرس زیادی را ایجاد می‌کند.

زنان ارتباطات بسیار بهتری نسبت به مردان دارند

زنان ارتباطات بسیار بهتری نسبت به مردان دارند.

خانم‌ها مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی قوی‌تر نسبت به آقایان دارند و راحت‌تر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. در حالی مردان کلی‌نگر هستند و هنگامی‌که ارتباط با جنس مخالف برقرار می‌کنند، ممکن است هیچ‌گونه احساساتی میان حرف‌های آن‌ها وجود نداشته‌باشند و علاقه خاصی برای گفتگوهای کوچک و جزئی نشان نمی‌دهند. این تفاوت حاصل سیستم‌های مغزی است که آقایان در نیم‌کره های مغزی خود دارای ارتباطات سلولی یکنواخت هستند. اما خانم‌ها بیشترین ارتباط را میان نیم‌کره های مغزی خود احساس می‌کنند.

پس آقایان هنگام برقراری ارتباط با خانم‌ها باید بدانند توجه به جزئیات برای خانم‌ها بسیار مهم است و اگر با دقت به جزئیات حرف‌ها و داستان‌های او توجه کنید، همراه خوبی برایتان خواهد بود و همیشه محبتش را دریغ نمی‌کند. خانم‌ها نیز باید هنگام برقراری ارتباط میان کلام آقایان وارد نشوند و به‌صورت محترمانه با آن‌ها وارد رابطه شوند.

مردان کلی‌نگر هستند؛ زنان جزئی نگر!

مردان نگاه کلی به مسائل دارند، اما خانم‌ها وارد جزئیات می‌شوند. خانم‌ها به‌تمام جزئیات مانند رنگ دیوارها، تصاویر، اعضای خانواده، چیدمان اتاق و… توجه دارند. هنگامی‌که خانم‌ها به مهمانی می‌روند به‌تمام بخش‌های خانه توجه دارند و در راه برگشت با مرد خود در مورد تمام المان‌های خانه مهمان صحبت می‌کنند، در حالی‌که مردان هیچ توجهی به جزئیات و دکوراسیون خانه نداشته‌است. به همین‌خاطر، همیشه کارهای بزرگ‌تر بر عهده آقایان است و کارهای دارای ظرافت و جزئی را خانم‌ها انجام می‌دهند.

پس سعی کنید این دو ویژگی متقابل را درک کنید و برای طی کردن تمام مراحل در کنار شریک زندگی‌تان، این متفاوت بود را در نظر بگیرید. یکی از دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را پیشنهاد می‌دهند، آگاهی از تفاوت‌های میان جنس مخالف است.

روش‌های ارتباط با جنس مخالف

در کنار آگاهی از تفاوت‌های زیست‌شناختی میان زن و مرد، باید اساس و نکات مهم برای برقراری ارتباط میان جنس مخالف را در نظر بگیرید. در ادامه چند نکته مهم دوستی با جنس مخالف را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

کنار گذاشتن غرور: خیلی از افراد غرور زیادی دارند و خود را بالاتر و برتر از دیگران می‌دانند. این ویژگی برخی اوقات خطرساز می‌شود و هنگام برقراری ارتباط، طرف مقابل را آزرده می‌کنند.

درک فرد مقابل: هیچ‌گاه فراموش نکنیم که دیدگاه مان با طرف مقابل یکی نیست و باید برخی مواقع، با نگاه او به مسائل پیشرو نگاه کنیم.

گوش دهیم: خانم‌ها علاقه زیادی به صحبت‌کردن دارند و همین موضوع، باعث مانع‌شدن صحبت‌کردن طرف مقابل می‌شود. پس باید گاهی سکوت اختیار کنید تا مردان نیز افکار و احساسات خود را بیان کنند و تعامل شکل گیرد.

رابطه میان دو جنس مخالف در ایران

رابطه میان پسر و دختر در کشور ما امری ناپسند جلوه می‌دهد و همین موضوع، باعث شده‌است خیلی از جوانان پنهانی به قراری رابطه بپردازند و از پیامدهای آن بی‌خبر باشند. اما اگر به‌جای ممنوعیت، فرزندان خود را از نحوه برقراری درست آگاه سازیم شاید بسیاری از مشکلات جامعه امروزی مانند طلاق، اعتیاد و… حل می‌شد و کمتر به چشم می‌خورد. دختران و پسران ما از یک سر زمین هستند و دانستن ویژگی‌ها و مسائل جنسی متفاوت آن‌ها حق حیاتی است که هر دو با آگاهی کامل با یکدیگر رابطه داشته‌باشند و نسبت به جنس مخالف عجیب و ناشناخته رفتار نکنند.

مشاوره دوستی با جنس مخالف

مشاوره برای برقراری ارتباط و پیشگیری از پیامدهای آن راهکار مؤثر و اثربخش است که بسیاری از مسائل و ناآگاهی‌های رابطه را حل می‌کند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود مشاوره نوجوان در این حوزه نیز پیش رود. برقراری رابطه میان پسر و دختر در سنین نوجوانی و جوانی بسیار رایج است و همواره خانواده‌ها با این چالش روبه رو می‌شوند. برخلاف گذشته که رابطه با فرد مقابل بعد از ازدواج شکل می‌گرفت، این‌روزها جوانان قبل از ازدواج با یکدیگر آشنا می‌شوند و مراحل آشنایی را سپری می‌کنند. همچنین رابطه‌های دوستانه و صمیمی در مکان‌های مشترک مانند محل کار، دانشگاه و… شکل می‌گیرد که سالم بودن آن و پیشگیری از پیامدها برای خیلی‌ها نامفهوم و مشکل‌ساز است. در حالی‌که با کمک مشاوره دوستی برقراری ارتباط با هدفی مطمئن و مستحکم شکل می‌گیرد و در چارچوب درست آن پیش می‌رود. هنگام مواجه‌شدن با مشکلات عاطفی و رفتاری نیز بهتر می‌توان مسئله را حل و برطرف کرد.

دلیل افزایش دوستی بین دختر و پسر

دلیل افزایش دوستی بین دختر و پسر

مهم‌ترین دلیل برقراری ارتباط میان دختر و پسر ورود به دوره بلوغ است که باعث جذب جنس مخالف شدن می شود. این احساسات قالب به‌معنای عشق و تمایل به جنس مخالف در این دوره کاملاً طبیعی است. از دیگر دلایل افزایش دوستی بالا رفتن سن ازدواج است. بیشتر افراد به‌دلایل مختلف مانند مشکلات خانوادگی و ازدواج ترجیح می‌دهند رابطه دوستی برقرار کنند. همچنین دوره جوانی با هیجانات مختلف مانند افسردگی و اضطراب همراه است که فرد برای رهایی از آن‌ها به برقراری رابطه جذب می‌شود. در موارد زیر با دیگر دلایل رایج آشنا می‌شوید:

  • عدم تأمین نیازهای عاطفی از سوی خانواده‌ها
  • ترویج روابط پسر و دختر
  • کسب شناخته بیشتر برای ازدواج
  • تحت تأثیر قرار گرفتن دوستان

باید و نبایدهای ارتباط با جنس مخالف

  • روابط خود را براساس انسانیت و حفظ ارزش فرد مقابل بنا کنید.
  • سعی کنید حیا که یکی از صفات درست و پسندیده است، در روابط خود داشته‌باشید و با کمک آن از انجام اعمال خلاف شرعی و عرفی دوری کنید.
  • برخورد بدون هیجان، ترس و عصبانیت از دیگر نکات برای برقراری رابطه با جنس مخالف است. اگرچه هیجانات نشانه‌های درونی هر فردی است، اما موجب تصمیم‌گیری نادرست و رفتار غیرمحترمانه می‌شود.
  • پرخاشگری نیز یکی دیگر از تمایل درونی است که به هر شکلی می‌تواند فرد مقابل را ناراحت کند. پس سعی کنید با ایجاد تحولات درونی سطح پرخاشگری را پایین نگه‌دارید.
  • از معاشرت‌های زیاد پرهیز کنید. افراط بیش از حد برای برقراری رابطه مناسب فرهنگ اصیل و اسلامی نیست و کاملاً ناخوشایند جلوه می‌دهد.

راهکارهای جلوگیری از روابط نامشروع با جنس مخالف

راهکارهای جلوگیری از روابط نامشروع با جنس مخالف

  • ارتباط خود را با خدا قوی‌تر کنید و زمانی که به خدا نزدیک‌تر شوید هنگام برقراری رابطه با جنس مخالف، از رابطه نامشروع در امان می‌مانید.
  • مشغله‌های کاری خود را افزایش دهید، اجازه ندهید برای زمان طولانی بیکار بمانید. به علایق خود اهمیت دهید و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید.
  • ورزش کنید، ورزش انرژی اضافه بدن را حذف می‌کند و باعث می‌شود کنترل بیشتری نسبت به غرایز جنسی خود داشته‌باشید.
  • از فضای مجازی فاصله بگیرید و خود را وابسته به این فضا ندانید.

نقش والدین در روابط فرزندان با جنس مخالف

یکی از دلایل آسیب‌دیدگی فرزندان از جنس مخالف عدم‌استفاده والدین از مشاوره آنلاین است. والدین باید بدانند چگونه فرزندان خود را از آسیب‌های پیش‌رو با خبر سازند و آن‌ها نسبت به تغییرات و حالت درونی آن‌ها بیدار کنند. در غیر این صورت، نوجوانان به‌دلیل کنجکاوی به‌سمت های دیگری متمایل می‌شوند و هنگام برقراری دوستی با جنس مخالف تحت شرایط خطرناک قرار می‌گیرند.

البته خانواده‌ها نباید فرزندان خود را محدود و با هر گونه رابطه با جنس مخالف مخالفت کنند. در حالی‌که در دین اسلام برخوردهای فرهنگی و اجتماعی زنان و مردان کاملاً تعریف‌شده است و هیچ مشکلی در برقراری آن وجود ندارد.

از کجا متوجه شویم که دوستی به ازدواج می‌رسد؟

از کجا متوجه شویم که دوستی به ازدواج می‌رسد؟

اگر هدفتان از دوستی تنها ازدواج است باید با یکدیگر صادق باشید و انتخابتان را با هدف‌های ذهنان انجام دهید. برقراری رابطه با پسرهای 20 سال که هنوز درسش تمام نشده و سربازی نرفته، احتمال این‌که به ازدواج ختم شود، کم است. اگر هم قصدتان ازدواج نیست هیچ‌گاه حق ندارید برای ماندن دختر یا پسر در کنارتان اصرار کنید و به دروغ ادعا کنید که قصدتان ازدواج است.

خیلی‌ها نیز قصدشان ازدواج است، اما ناگهان نظرشان عوض می‌شود. به‌اصطلاح می‌گویند با ویژگی‌ها و خصوصیات یکدیگر آشنا شدیم و مناسب هم نیستیم! چنین رابطه‌ای که قصد آن آشنایی است، نباید در چارچوب رابطه جنسی، زندگی در کنار یکدیگر و… بنا شود. بهترین راهکار برای برقراری رابطه دوستی که به ازدواج ختم شود، کسب شناخت نسبی در قابل چارچوب مشخص طی 6 ماه است. به‌محض این‌که دچار مشکل شدید و به این درک رسیدید مناسب یکدیگر نیستید، به‌طور صحیح از رابطه بیرون بیایید.

فرار از تنهایی در دوستی

فرار از تنهایی در دوستی

آیا برای فرار از تنهایی، تنها راهکار برقراری رابطه دوستی با جنس مخالف است؟ ترس از تنهایی عواقب ناگواری دارد و بسیار دردناک است. به همین دلیل، فرد برای رهایی از آن وارد رابطه می‌شود. غافل از این‌که به درک درستی از آن برسد. گاهی‌اوقات از خطرساز بودن رابطه باخبر است، اما برای عدم مقابله با ترس تنها ماندن، ترجیح می‌دهد داخل رابطه سمی بماند. شاید تصور این موضوع برایتان سخت باشد که ماندن در رابطه نامناسب، اثر بیشتری در احساس تنهایی شما می‌گذارد که برای رفع آن باید هر چه زودتر به‌دنبال راهکار بگردید. یکی از راهکارهای اساسی برای رهایی از حس تنهایی و کنار زدن رابطه نامناسب، مشاوره فردی است که کمک می‌کند خودتان را پیدا کنید و با مشکلات بر سر راه بجنگید. همچنین احساس خوبی درباره خود داشته‌باشید و به عزت‌نفس برسید.

سؤالات متداول

چگونه یک دوستی سالم با جنس مخالف داشته‌باشیم؟

تا زمانی که هر دو شما از مرزهای رابطه باخبر هستید، دوستی می‌تواند پایدار باقی بماند. مهربانی، صداقت و متعهد بودن از ویژگی‌های دوستی‌های پایدار و مستحکم است.

آیا دوستی با جنس مخالف اشکال دارد؟

تجربه نشان می‌دهد دوستی با جنس مخالف که غیر عاشقانه باشد، نه‌تنها اشکالی ندارد، بلکه به رشد فردی و کسب آگاهی‌های بیشتر نیز کمک می‌کند.

دوستی قبل از ازدواج دست است یا غلط؟

دوستی قبل از ازدواج که دارای قوانین امنیتی باشد و صرفاً برای شناخت بیشتر بنا شود، می‌تواند کمک‌کننده باشد و روی تصمیم قطعی دو طرف تأثیر مثبت بگذارد.

چرا صحبت‌کردن با جنس مخالف کمی سخت است؟

ناتوانی در صحبت‌کردن با جنس مخالف به‌دلیل عدم اعتماد به نفس است. باید روی عزت‌نفس خود کار کنید و شجاع حرف زدن را یاد بگیرید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

باید خوانده شود!