مشاوره ایرانیان خارج از کشور

دکتر مشاوره ایرانیان خارج از کشور

مشاوره یک نوع تخصص در رشته روانشناسی است که عبارت است از مراحلی مثل تحقیق و فعالیت کاربردی در حوزه‌های گسترده و همچنین شامل روندهای مشاوره و نتیجه‌گیری، پیشگیری و سلامت، نظارت و آموزش، پیشرفت و مشاوره روانشناسی شغلی می‌باشد. اینجاست که به نقش مهم مشاوره تخصصی برای کاهش این فشارها و مشکلات پی می‌بریم. مراکز مختلفی در زمینه‌ی مشاوره ایرانیان خارج از کشور به صورت آنلاین و غیر حضوری فعالیت می‌کنند. ایرانیان خارج از کشور میتوانند با دکتر مهسا کاشفی زاده برای مشاوره خارج از کشور تماس بگیریند، در این مطلب در مورد اهمیت این مبحث در مورد مشاوره ایرانیان خارج از کشور صحبت می‌کنیم.

برای مشاوره خانواده آنلاین و تلفنی با دکتر مهسا کاشفی زاده میتوانید با شماره تماس 09121433438 از طریق ایمو در تماس باشید. 

مشاوره نقش مهمی در زندگی اجتماعی افراد دارد. مشکلات عاطفی و فشارهای روحی و روانی ناشی از درگیر شدن در معضلات مختلف رفاهی، شغلی و اقتصادی همچنان در حال افزایش است، به خصوص در صورت مهاجرت به یک کشور بیگانه، به دلیل فشارهای روحی که بر شخص و خانواده‌ی او وارد می‌شود، اهمیت زیادی برای این افراد پیدا می‌کند.

همه افراد به طرق مختلفی با مسائل و مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند و تفاوتی هم ندارد در کدام جای جهان ساکن باشند. به بیان دیگر زندگی هر فردی فراز و نشیب‌های مختص خود را دارد که نیاز است از یک مشاور با مهارت و با تجربه مشورت و کمک بگیرد تا بتواند به درستی از پس مشکلاتش بر‌آید. به دلیل جدید بودن علم و خدمات روانشناسی و مشاوره، همچنان بسیاری از افراد با این موضوع آشنایی کافی ندارند. بنابراین در شرایط سخت و مواجهه با مشکلات ناگزیر به مشورت گرفتن از دوستان و آشنایان هستند. متاسفانه از آنجایی که این افراد از علم کافی در زمینه روانشناختی برخوردار نیستند، ممکن است شرایط را بدتر کنند و باعث مشکلات مضاعفی شوند.

خوشبختانه در حال حاضر مراجعه به مشاور و روانشناس نسبت به گذشته کمی رواج یافته است. به این معنا که امروزه افراد برای مشکلاتی نظیر افسردگی، اختلالات روانی، اضطراب، ازدواج، طلاق و … به روانشناس یا روان درمانگر مراجعه می‌کنند. تمرکز اصلی ما در این مقاله مشاوره ایرانیان خارج از کشور می‌باشد. چرا که این افراد علاوه بر درگیری با مشکلات نام برده، با مشکلات بسیار بیشتری نظیر غربت، تفاوت فرهنگ، زبان متفاوت و … نیز مواجهه هستند. به همین دلیل در ادامه از اهمیت مشاوره ایرانیان خارج از کشور با شما صحبت خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

فواید مراجعه به مشاوره روانشناسی برای ایرانیان خارج از کشور

فواید مراجعه به مشاوره روانشناسی برای ایرانیان خارج از کشور

مشاوره روانشناسی ایرانیان خارج از کشور می‌تواند برای حل موضوعات و مشکلات شخصی افراد مثل از دست دادن شغل، از دست دادن یک عزیز یا طلاق سودمند واقع شود. این مشکلات می‌تواند منجر به رنجش خاطر و استرس هر کسی شود. مشاور می‌تواند به فرد کمک کند تا قدرت و جسارت پیدا کرده و روی پاهای خود بایستد تا بتواند مشکلات خود را حل و فصل نماید.

یک مشاور ایرانی برای ایرانیان خارج از کشور میتواند به فرد کمک می‌کند تا گذشته‌های تلخ خود را رها کرده و یک زندگی جدید را آغاز کند بدون اینکه احساس گناه یا شرمندگی داشته باشد. ممکن است مشاوره فردی بتواند به یک فرد معتاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی کمک کند تا مواد و نوشیدنی مضر را ترک کرده و زندگی خود را به شکلی دیگر ادامه دهد. او می‌تواند شخص را راهنمایی کند تا از یک فرد معتاد به یک فرد مفید برای جامعه و خانواده و خودش تبدیل شود و این گذار دشوار را به خوبی پشت سر بگذارد. در کل، مشاوره خانواده و فردی فرصت‌ها و موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای کمک به دیگران در جهتِ داشتن یک زندگی سالم، نرمال و شاد فراهم می‌آورد.

اهمیت مشاوره برای مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور

مشاوره برای تمامی موضوعات شخصی اعم از طلاق، از دست دادن شغل، افسردگی و … صورت می‌گیرد. تجربه هر مشکل روانشناختی ممکن است بسیار پر تنش و استرس‌آور باشد. مشاور می‌تواند با کمک به فرد، شرایط پر تنش را برای وی قابل تحمل‌تر و بعد از گذشت مدتی احساس سرزندگی را به وی برگرداند.

اهمیت مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور زمانی نمایان می‌شود که فرد از مشکلاتی که در گذشته پیش آمده رها می‌شود و بدون اینکه عذاب وجدانی درباره مسائل داشته باشد به زندگی خود ادامه می‌دهد. روانشناس می‌تواند به افراد مبتلا به اعتیاد کمک کند تا اعتیاد خود را کار گذاشته و به زندگی سالم قبلی خود بازگردند. درمانگر می‌تواند فرد را برای گذر از سختی حاضر کرده و شانه به شانه فرد مسیر آگاهی را طی کند. در مجموع گذراندن جلسات مشاوره برای افرادی که خارج از ایران زندگی می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور

مشکلات ناشی از مهاجرت به کشوری دیگر در بین تمامی افراد جهان رایج است. بسیاری از افراد به دلیل دستیابی به فرصت‌­های اجتماعی، تحصیلی، رفاهی و شغلی ناگزیر به مهاجرت و خروج از کشور خود می‌شوند. محققان در زمینه فواید مهاجرت تحقیقات و مطالعات بسیاری انجام داده‌اند و بر این باورند که مهاجرت سبب افزایش فرصت‌­های اقتصادی، کم شدن میزان فقر، برقراری تعادل در بازار کار، گسترش سریع ایده‌­ها و تکنولوژی‌های جدید­ و همچنین توسعه پایدار می‌شود.

احتمال دارد شما هم مانند هزاران هزار نفر دیگر،به دلایل مختلفی از جمله ادامه تحصیل، دریافت جاب آفر و …، در یک برهه زمانی ناگزیر به خروج از وطن و مهاجرت شوید. مسئله حائز اهمیت این است که زندگی جدید شما پر از چالش و تجربه‌های جدید است. بنابراین می‌بایست نحوه مدیریت زندگی روزمره و معضلات عاطفی و روانی را بیاموزید. در این مرحله متوجه اهمیت نقش مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور خواهید شد.

محققان بر این باورند که تاثیرات روانشناختی بسیار آشکاری نشات گرفته از مهاجرت وجود دارد. به این صورت که بسیاری از مهاجران به احتمال زیاد بعد از مهاجرت دچار افسردگی و چالش‌­های مرتبط با سلامت روان می‌شوند. به خصوص زمانی که متوجه زبان و فرهنگ مردم آن کشورها نمی‌شوند احساس اضطراب می‌­کنند.

مشاوره تلفنی برای ایرانیان خارج از کشور

مشاوره تلفنی برای ایرانیان خارج از کشور

یک فرد ایرانی زمانی که به کشور دیگری مهاجرت میکند، با چالش‌های زیادی برای آغاز و مدیریت یک زندگی جدید و آسوده در خارج از کشور روبرو می‌شود. این مشکل به ویژه در میان جوان‌ترها که تازه اقدام به شروع زندگی حرفه‌ای خود کرده‌اند، به وفور مشاهده می‌شود. به دلیل این که جوانان خام و بی‌تجربه هستند، در نتیجه باید تقلا کنند تا در یک محیط جدید و ناآشنا و در میان افراد غریبه و ناشناس به تنهایی روی پای خود بایستند و بقا پیدا کنند.

با توجه به مزایایی که مشاوره آنلاین (تماس تلفنی) نسبت به مشاوره حضوری برای ایرانیان مقیم خارج از کشور دارد و همچنین با وجود درخواست بسیاری از مخاطبین برای مشاوره آنلاین، بستر مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور به صورت آنلاین به خوبی فراهم شده است.

از آنجایی که هزینه‌های مشاوره و روان‌درمانی (تراپی) در کشورهای خارجی بسیار بالا است و همچنین مشاور به زبان مادری موجود نیست (که یکی از مهمترین و اصلی‌ترین معیارهای انتخاب مشاور و روانشناس می‌باشد)، ایرانیان مقیم خارج از کشور به راحتی می‌توانند بیشترین بهره را از مشاوره روانشناسی آنلاین و غیر حضوری ببرند.

چرا خدمات مشاوره تلفنی خارج از کشور؟

چرا خدمات مشاوره تلفنی خارج از کشور؟

برخی از دلایل و مزایای استفاده از مشاوره تلفنی و آنلاین عبارتند از:

1. امکان مشاوره به زبان مادری

دریافت مشاوره تلفنی از روانشناس برای مهاجران به زبانی غیر از زبان مادری آنها بسیار دشوار بوده و کارآیی اندکی دارد. اما با توجه به رابطه‌ی عمیق بین زبان و فرهنگ، مشاوره به زبان مادری بسیار کارآمدتر خواهد بود. در نتیجه ایرانیان مقیم خارج به راحتی می‌توانند با یک مشاور هم‌زبان به صورت تلفنی صحبت کنند و مشاوره بگیرند.

2. امکان مشاوره با یک روانشناس با فرهنگ مشترک

در علم روانشناسی، رسیدن به یک درک متقابل بین روانشناس و مراجعه کننده نتیجه‌ی مطلوبی را در پی دارد. داشتن یک فرهنگ مشترک باعث می‌شود این درک متقابل عمیق‌تر شود و نتیجه‌بخش باشد.

3. امکان مشاوره با روانشناسانِ به نام ایرانی

در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست که کیفیت کار روانشناسان ایرانی در داخل کشور در برخی موارد بهتر از روانشناسان ایرانی دیگر در کشورهای دیگر است و روانشناسان باسابقه و مجرب در حوزه روانشناسی تلاش می‌کنند تا به فرد در هر کجای دنیا کمک کرده و مشکل وی را حل نمایند.

4. حل مشکل دسترسی به روانشناسان

با وجود اینکه تعدادی از روانشناسان ایرانی در کشورهای دیگر مشغول به کار هستند، اما هنوز تعداد روانشناسان مقیم در این کشورها به اندازه‌ای نیست که نیازها را برطرف کند و در نتیجه ممکن است در پیدا کردن یک روانشناس خوب برای مراجعه حضوری مشکل پیدا کنید. این در حالی است که با توسعه‌ی تکنولوژی می‌توانید این مشاوره را به صورت آنلاین دریافت کنید.

5. عدم صرف وقت برای رفت ‌و آمد

در مشاوره آنلاین هیچ نیازی به ملاقات حضوری برای دریافت وقت و هماهنگی جلسه مشاوره ندارید و می‌توانید در هر جایی که هستید، چه در منزل و چه در محل کار خود این خدمات را به راحتی دریافت کنید.

مدیریت مالی در هنگام دوری از ایران

مهم‌ترین مسئله در زمان مستقل شدن، مدیریت مالی درست می‌باشد. این کار سبب می‌شود تا بتوانید نیازهای عمده خود را با توجه به بودجه‌تان برطرف نمایید. برای شروع می‌توانید مقداری از حقوق ماهیانه خود را برای خریدهای ماهانه کنار بگذارید. تمامی هزینه‌ها را تقسیم‌بندی کرده و برای هر کدام مقدار مشخصی در نظر بگیرید.

با استفاده از این روش می‌توانید از هزینه اضافی در طول ماه جلوگیری کرده و پس‌انداز داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید با مشاور برای رفع مشکلات خود در ارتباط باشید، باید هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

مدیریت کارهای روزمره در هنگام دوری از ایران و خانواده

زندگی در کشوری دیگر و خارج از ایران باعث می‌شود تمامی کارهای روزمره شما به عهده خودتان باشد. برای انجام این کارها به نظم بسیار و برنامه ریزی دقیق نیاز خواهید داشت. در واقع لازم است روزانه زمان مناسبی را برای انجام کارهای خود تعیین کنید. در بیشتر موارد به ایرانیان خارج از کشور توصیه می‌شود که کارهایی نظیر غذا پختن، تمیز نمودن خانه، شستن لباس‌ها و ظرف‌ها، گردگیری وسایل و … را خودشان به تنهایی انجام دهند. چرا که انجام کارها به صورت فردی باعث افزایش مسئولیت­ پذیری و کم شدن وابستگی مهاجران به افراد دیگر می‌شود. البته توجه نمایید که انجام و مدیریت کارهای روزانه به عادات شخصی هر فرد نیز بستگی دارد.

مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور

مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور

به لطف پیشرفت فناوری، در حال حاضر می‌توانید به راحتی از طریق مشاوره روانشناسی تلفنی در کشورهای دیگر خدمات روانشناسی را از ایران دریافت کنید. می‌توان جلسات مشاوره آنلاین را از طریق اسکایپ، واتس اپ، تلگرام، اینستاگرام یا بسترهای آنلاین دیگر برگزار کرد و درمان آنلاین می‌تواند به اندازه‌ی درمان حضوری با یک روانشناس متخصص تأثیرگذار باشد. یافتن یک مشاور مسلط و حرفه‌ای از مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور ارائه دهد می‌تواند بسیار مشکل باشد. به ویژه بار اولی باشد که به روان درمانگر مراجعه می‌کنید.

ارتباط با خانواده در هنگام دور بودن از کشور

بدون تردید پس از مهاجرت به دلیل دور بودن از خانواده و دوستان و همچنین عدم بودن در کنارشان دلتان برای آنها تنگ می‌­شود. از این رو جهت پر کردن این خلاء و تنهایی بهتر است از طریق تلفن، تماس تصویری، چت و … با آنها در تماس باشید. در چنین شرایطی پیشنهاد می­‌شود که به طور منظم با اعضای خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید و آنها را درباره شرایط خود مطلع نمایید. همچنین می‌توانید درباره مدیریت بهتر کارهایتان با آنها مشورت کنید.

علاوه بر این برای آسان نمودن شرایط می‌توانید با دیگران نیز ارتباط بگیرید. ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر به خصوص هم ­اتاقی­‌ها، همکلاسی‌ها و … بسیار واجب است. چرا که این ارتباط باعث حفظ روابط سالم با سایرین می‌شود. نکته بسیار با اهمیت در این رابطه ایجاد ارتباطی موثر است. همیشه تلاش کنید درباره نظرات خود صریح باشید و در عین حال به ایده‌های دیگران نیز با دقت گوش نمایید. توجه داشته باشید که حتما به عقاید، فرهنگ و نقطه نظر دوستان خود احترام بگذارید تا با آنها رابطه‌ایی پایدار و دوستانه داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که برقراری یک رابطه سازنده و سالم باعث ایجاد محیطی آرام و به دور از اضطراب خواهد شد. بنابراین در صورتی که با دیگران کدورت و دلخوری دارید بهتر است آنها را رفع نمایید. چرا که این نوع رابطه احساس تعلق به وجود می‌آورد که برای تامین رفاه عاطفی و روانی شما بسیار اهمیت دارد.

احساس تنهایی بعد از زمان دوری از کشور

زمانی که در کشور خود و در کنار خانواده و بستگان باشید، ممکن است برای انجام امور مختلف به شما کمک کنند. اما هنگامی که در کشور دیگری زندگی می‌کنید، تمامی مسئولیت‌ها بر عهده خودتان است. از خرید روزانه و کارهای منزل گرفته تا مدیریت هزینه‌ها و کار کردن.

در جلسات مشاوره قبل از مهاجرت به افراد گفته می‌شود که مهارت‌هایی مانند مدیریت سرمایه را بیاموزند تا در کشور دیگر با مشکل مواجه نشوند. تمامی این موارد به شما کمک می‌کند تا اقامت بهتری داشته باشید.

مشکلات دوری از ایران

همانطور که ذکر کردیم افراد پس از مهاجرت و دوری از ایران دچار مشکلات و چالش‌های بسیاری می‌شوند. برخی از رایج‌ترین این مشکلات عبارتند از:

۱. دور بودن و دلتنگ شدن برای خانواده

اولین و اصلی‌ترین مشکلی که ایرانیان بعد از مهاجرت با آن مواجه می‌شوند غربت و دلتنگی برای خانواده و دوستان است. از آنجایی که در فرهنگ خانواده‌های ایرانی، رفت و آمد و روابط فامیلی بسیار اهمیت دارد، وابستگی بین اعضای خانواده و دوستان زیاد است. به طوری که پس از مهاجرت و حتی پس از گذشت چندین سال، این موضوع همچنان کیفیت زندگی شخصی هر فرد را کاهش داده و روی کار، تحصیلات و روابط اجتماعی و عاطفی فرد اثرات منفی می‌گذارد.

برای مثال بسیاری از افراد که جهت ادامه تحصیل مهاجرت می‌کنند و از عزیزان خود دور می‌شوند ناچار به پایان دادن به رابطه‌هایشان می‌شوند. این اتفاق دلتنگی و معضلات بسیار زیادی را به وجود می‌آورد که اگر از روانشناسی متخصص مشورت و راهنمایی نگیرند تا مدت‌های طولانی دچار نا به سامانی پریشانی می‌شوند.

۲. احساس استرس و اضطراب به دلیل زندگی جدید

امری بدیهی است که تغییرات جدید سبب ایجاد و یا افزایش هیجان و احساس استرس شود. مهاجرت و خارج شدن از وطن نیز یک تغییر مهم و اساسی در زندگی محسوب می‌شود که فشار روحی زیادی را به فرد وارد می‌نماید. نگرانی درباره آینده، ترس از شکست و جا زدن و … عوامل اصلی استرس و اضطراب هستند. در این شرایط با مراجعه به یک درمانگر و فراگیری تکنیک‌های تخلیه هیجانی به راحتی می‌توان مدیریت امور را به دست گرفت و استرس‌ را کاهش داد.

۳. زبان جدید

یادگیری زبان کشور مقصد نیز یکی دیگر از مشکلات رایج مهاجرت است که نه تنها بسیار پر دردسر است بلکه به مدت زمان بسیار زیادی نیز نیاز دارد تا بتوان بطور کامل زبان و اصطلاحات جدید را آموخت. از طرفی اگر بخواهید با شخص غیر فارسی زبان نیز آشنا شوید و رابطه‌ایی عاطفی برقرار کنید این معضل پررنگ‌تر می‌شود. چرا که گفتگو و بیان احساسات و جذب شخص مورد علاقه‌تان بسیار سخت‌تر می‌شود.

۴. مشکلات مالی

رسیدن به ثبات اقتصادی و مشکلات مالی یکی از نگرانی‌های افراد مقیم خارج پس از مهاجرت است. در بسیاری از موارد زوج‌ها به علت وجود مشکلات مالی و عدم سازگاری با شرایط جدید با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند تا جایی که حتی در برخی موارد به جدایی و طلاق نیز می‌رسند.

۵. تفاوت فرهنگی

زندگی در محیطی جدید و دارای فرهنگ متفاوت بزرگترین مشکل ایرانیان خارج از کشور بعد از مهاجرت است. سازگاری با فرهنگ جدید به صبر بسیار، زمان و از همه مهم‌تر کنار گذاشتن تعصبات نیاز دارد. بسیاری از زوج‌های جوان مقیم خارج از ایران نسبت به این تفاوت فرهنگی بسیار حساس و آسیب پذیر می‌باشند. به طوری که به سرعت دچار درگیری و اختلافات بسیاری با دیگران و یکدیگر می‌شوند.

با توجه به مشکلات موجود هنگام دوری از ایران نیاز به مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور به شدت حس می‌شود.

آیا مشاوره آنلاین به اندازه مشاوره حضوری اثربخشی دارد؟

مزایا مشاوره آنلاین برای ایرانیان خارج از ایران

سایت‌ها و برنامه‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید از آنها مشاوره آنلاین ایرانیان خارج از کشور دریافت کنید و در این زمینه فعالیت می‌کنند. آنها معمولاً این امکان را به شما می‌دهند تا به آسانی یک برنامه مداوم از جلسات آنلاین مشاوره تهیه کنید و برخی دیگر دارای امکان برقرلری ارتباطات نامحدود از طریق تماس تلفنی، ایمیل یا واتس اپ هستند.
امروزه که همه چیز اینترنتی و آنلاین شده است، افراد زیادی از این ایده که در منزل خود نشسته و خدمات مشاوره را به طور مجازی و آنلاین دریافت کنند استقبال می‌کنند.

درمان آنلاین نسبت به درمان حضوری مزایایی دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  • برای کسانی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند یا کسانی که فاقد امکانات حمل و نقل هستند گزینه مناسبی است.
  • بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین کاربرها را قادر می‌سازند تا یک نام مستعار را برای خود انتخاب کنند. این امر برای افرادی که دوست ندارند هویت اصلی‌شان در جلسه درمان فاش شود بسیار مناسب است.
  • هزینه‌ی جلسات مشاوره آنلاین معمولآً کمتر از جلسات مشاوره حضوری است.
  • جلسات مشاوره آنلاین از زمانبندی متنوع‌تری برخوردار است.
  • دیگر هیچ اتاق انتظار و معطلی برای شروع جلسه مشاوره در این نوع درمان‌ها وجود ندارد.
  • صحبت از مسائل شخصی برای بعضی‌ها در فضای مجازی و آنلاین آسانتر است تا حضوری.
  • این نوع درمان‌ها برای افرادی که دچار مشکل اضطراب، به ویژه اضطراب اجتماعی، هستند بهتر است.

نتیجه گیری

یکی از مواردی که ایرانیان خارج از کشور با آن رو‌به‌رو هستند، پیدا کردن مشاور خوب می‌باشد. از اصلی‌ترین مشکلاتی که ممکن است با مشاوران بومی محل زندگی خود داشته باشید،‌ تفاوت‌های فرهنگی است. مشاوره ایرانیان خارج از کشور یکی از خدمات متنوع دکتر کاشفی زاده می‌باشد. شما می‌توانید برای تعیین وقت مشاوره و مشاهده خدمات متنوع ایشان به وب‌سایت drkashefizadeh.com مراجعه نمایید.

سوالات متداول

۱. آیا فرهنگ یکسان مراجع و مشاور اهمیت دارد؟

داشتن فرهنگ یکسان می‌تواند به درک متقابل مشکلات کمک کند. در نتیجه سبب می‌شود مشاور راه‌های بهتری برای مشکلات مراجع پیشنهاد دهد.

۲. تاثیرات روانی مهاجرت بر هر فرد کدامند؟

یکی از مواردی که اکثر مهاجران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افسردگی و مشکلات روانی از این قبیل می‌باشد. همچنین آموختن زبان جدید و صحبت کردن با استفاده از آن برای ارتباط با افراد جدید می‌تواند اضطراب بسیار زیادی را به فرد وارد کند.

۳. اهمیت ارتباط با والدین در زمان دوری از آن‌ها چیست؟

مطمئن باشید که در زمان دور از خانواده دلتان بیش از پیش برای آن‌ها تنگ خواهد شد. بهتر است تا زمان‌هایی در هفته را برای گذراندن وقت خود با خانواده اختصاص دهید. این کار می‌تواند خلاء دوری را تا حدودی پر کند. برای ایجاد ارتباط نیز می‌توانید از تماس تصویری استفاده کنید.

۴. مزایای مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور چیست؟

به دلیل مشکلات بسیار پس از مهاجرت انجام مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور بهترین انتخاب است. مهم‌ترین مزایای مشاوره آنلاین برای ایرانیان مقیم عبارتند از:

امکان مشاوره به زبان مادری: اگرچه مشاوره گرفتن از روانشناسان خارجی امکان پذیر است اما در عین حال بسیار دشوار نیز می‌باشد. این درحالیست که با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی به آسانی می‌توانید به زبان مادری خود صحبت کنید.

بهره گیری از خدمات روانشناسی با فرهنگ مشترک: اصلی‌ترین عامل برای داشتن جلسات موفق روانشناسی، درک متقابل بین روانشناس و مراجع می‌باشد. برخورداری از فرهنگ مشترک باعث افزایش درک متقابل می‌شود.
صرفه جویی در زمان: با مشاوره آنلاین دیگر لازم نیست به صورت حضوری برای گرفتن وقت اقدام نمایید. به راحتی و در هر شرایطی می‌توان از خدمات روانشناسی استفاده نمود که این موضوع سبب صرفه جویی در زمان خواهد شد.