مشاوره خانواده در ایتالیا

ایتالیا یک کشور توسعه یافته و مدرن در اروپاست که مردم آن به سلامت روحی و روانی خود اهمیت زیادی می‌دهند. به همین دلیل است که مشاوره در ایتالیا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به دلایل زیادی که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، هرساله ایرانی‌های زیادی به ایتالیا مهاجرت می‌کنند. یکی از موضوعاتی که در اکثر مواقع مهاجرین به آن نیاز پیدا می‌کنند، مشاوره روانشناسی است. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثریت افراد تمایل دارند با درمانگری مشاوره داشته باشند که به زبان مادری آن‌ها صحبت کند و با آن بیشتر احساس راحتی می‌کنند. همچنین یک درمانگر ایرانی با توجه به شناختی که به فرهنگ و تربیت ایرانی دارد نسبت به یک درمانگر خارجی، می‌تواند کمک بهتر و بیشتری به فرد بکند. روانشناسی ایرانی در ایتالیا هم دارای اعتبار و هم منبعی نسبتا صحیح در مورد شناخت ایرانی‌ها است.

در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم در مورد کشور ایتالیا و جزئیات مربوط به آن و همچنین مشاوره آنلاین در آن با شما صحبت کنیم. در صورتی که در ایتالیا هستید و یا قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید با ما همراه باشید تا در مورد مشاوره آنلاین در ایتالیا بیشتر با شما گپ بزنیم.

مشاوره خانواده در ایتالیا

برای مشاوره خانواده آنلاین و تلفنی با دکتر مهسا کاشفی زاده میتوانید با شماره تماس 09121433438 از طریق واتساپ در تماس باشید. 

در این مطلب در تصمیم گیری شما برای انتخاب روانشناس کمک ویژه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

روانشناس ایرانی در ایتالیا

روانشناسی ایرانی یکی از روانشناسی‌های دارای سابقه‌ی زیاد و پر دستاورد از گذشته تا کنون بوده است. اگر شما یک ایرانی ساکن ایتالیا هستید می‌توانید با استفاده از روانشناسی ایرانی  در ایتالیا و درمانگران ایرانی به درمان خود بپردازید. زوج درمانی یکی از زیرمجموعه‌های روان درمانی است یکی از پرمخاطب‌ترین شاخه‌هایی است که این روزها افراد نیاز به آن را احساس می‌کند.

با بررسی آمار مهاجرین متوجه می‌شویم که تعداد زیادی از این افراد با توجه به دوری از خانواده و نزدیکان و آشنایان دچار اضطراب و دیگر مشکلات روحی و روانی می‌شوند. برای درمان اضطراب در ابتدا باید بدانیم که اضطراب چیست؟

اضطراب یک احساس ناخوشایند شبیه به ترس و بیم که از دلایل مشخص یا نامشخص به وجود می‌آید. در بسیاری از موارد اضطراب یک واکنش کاملا طبیعی بدن است. مثلا برای همه‌ی افراد، روز اول کاری، روز اول مهاجرت و … دارای اضطراب است که کاملا منطقی و طبیعی است. این احساس زمانی خطرناک است که به دلایل نامشخص و یا به صورت پیوسته و مداوم وجود داشته باشد. در واقع اضطراب طولانی مدت می‌تواند یکی از علائم افسردگی نیز باشد به همین دلیل است که باید هر چه زودتر در جهت درمان آن تلاش کرد.

در صورتی که هر کدام از مشکلات روحی و روانی درمان نشود، روز به روز بر شدت آن افزوده خواهد شد. شاید اگر شما جز آن افرادی باشید که به کشور دیگری مهاجرت کرده‌اید با خودتان فکر کنید برای درمان مشکلات روحی خودتان چه کاری باید انجام دهید. درست است که در همه‌ی کشورها درمانگران حاذق و کاربلدی وجود دارند اما درک نادرست آن‌ها از فرهنگ و روحیات شما ممکن است باعث شود که آن‌ها نتوانند به شما کمک کنند.

امروزه در عصر ارتباطات و با پیشرفت تکنولوژی، برقراری ارتباط‌های آنلاین و اینترنتی فرآیندی بسیار راحت و آسان است. به همین دلیل افراد زیاد می‌توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که شما هم در ایتالیا هستید اما می‌خواهید با یک روانشناس ایرانی به مشاوره بپردازید، پیشنهاد ما به شما مشاوره یک روان درمانگر با سابقه و حاذق به نام سرکار خانم مهسا کاشفی زاده است.

معرفی کشور ایتالیا

معرفی کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا به مساحت 301 هزار کیلومتر مربع است. نام این کشور از کلمه‌ی ایتالوس که به معنی گوساله است گرفته شده. قبیله‌های ایتالیایی گاو نر را نماد خود می‌دانند. پایتخت این کشور شهر رم و با مذهب اکثریت کاتولیک است. از آنجایی که در نقشه‌ی جغرافیا شکل ظاهری این کشور به شکل چکمه است به آن کشور چکمه‌ای نیز می‌گویند. شهرهای مهم ایتالیا عبارتند از : رم، ونیز، فلورانس، میلان، ناپل، فرارا، برگامو و … واحد پول آن یورو و زبان رسمی مردم آن ایتالیایی است.

این کشور یک کشور تاریخی و قدیمی است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این کشور علاوه بر تاریخی بودن صنعتی هم هست و جز 8 کشور صنعتی دنیا محسوب می‌شود. از نکات جالب این کشور این است که دو کشور مستقل به نام‌های واتیکان و سان مارینو  در دل آن قرار دارند.

مهاجرت به کشور ایتالیا

ایتالیا یکی از مقاصد مهم و پر تقاضا برای مهاجرت است. طبیعت زیبا و بکر، صنعتی بودن، قدمت تاریخی، اقتصاد باثبات، سیستم آموزشی کارآمد و پیشرفته، موقعیت جغرافیایی خوب و … از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به این کشور هستند. این روزها که دائما بر تعداد کشورهای در حال جنگ و ناپایدار افزوده می‌شود، هجوم بیکاری و بی‌پولی باعث شده که مهاجرت انتخاب تعداد زیادی از افراد باشد. در ایران نیاز افزایش تورم، ناپایداری اقتصاد و … تمایل به مهاجرت به خصوص به کشورهای پیشرفته مثل ایتالیا را افزایش داده است. البته قبل از اقدام به مهاجرت باید فاکتورهای زیادی مثل مذهب، وضعیت کاری، شرایط جغرافیایی و … بررسی شود تا این فرآیند با کمترین اشتباه انجام شود.

روش‌های مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا نیز مانند مهاجرت به سایر کشورها دارای روش‌های مختلفی است. از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت از طریق ورزش اشاره کرد. اقامت و ویزاهای مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد. اقامت کوتاه مدت و بلند مدت از انواع اقامت‌های ایتالیا است. اقامت‌های کوتاه مدت معمولا برای کارهای موقت مثل دوره‌ی مطالعاتی یا توریستی است، این اقامت در اکثر مواقع 6 ماهه است. در صورتی که اقامت فرد بیشتر از این عدد باشد به آن اقامت بلند مدت می‌گویند. هر فرد متناسب با نیاز و خواستی که دارد باید یکی از روش‌های مهاجرت به ایتالیا را انتخاب کند که برای هرکس می‌تواند متفاوت باشد.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مهاجرت از طریق تحصیل، یکی از روش‌های پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور است. از آنجایی که کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که دانشگاه‌های پیشرفته و مناسبی در رشته‌های مختلف دارد، مقصد بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. از معروفترین دانشگاه‌های این کشور عبارتنداز: دانشگاه بولونیا، میلان، پیزا، تورین، ساپینزای روم و …

قاعدتا برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا نیاز به یک سری مدارک دارید. برای اینکه در کمترین زمان بتوانید ویزای خود را دریافت کنید این مدارک را در ادامه برای شما بیان می‌کنیم. اسناد و مدارک سوابق تحصیلی، تمامی اوراق و مدارک شناسایی و هویتی، نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌های ایتالیا، مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی، اطلاعات و فرم‌های مربوطه به سفارت ایتالیا، در صورت داشتن شغل، تمامی مدارک و اسناد آن  نیز باید ارائه شود.

ایتالیا کشور ارزان برای تحصیل

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد زیادی تمایل دارند برای ادامه‌ی تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنند، هزینه‌ی پایین و ارزان تحصیل در این کشور است. تحصیل در ایتالیا رایگان نیست اما دانشگاه‌هایی با شهریه نسبتا پایین دارد. این هزینه به فاکتورهای مهمی از جمله نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی، شهر و … بستگی دارد. همچنین امکان دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف در ایتالیا امکان‌پذیر است. دانشجوها در ایتالیا بر طبق قوانین می‌توانند حدود 20 ساعت کار کنند که این موضوع می‌تواند به عنوان کمک خرج دانشجویان محسوب شود.

هزینه زندگی در کشور ایتالیا

واضح است که عدد ثابت و مطلقی را نمی‌توان برای این موضوع در نظر گرفت. در واقع هزینه‌ی زندگی به فاکتورهای زیادی از جمله لایف استایل شما بستگی دارد. یا مثلا شهر محل زندگی شما نیز تحت تاثیر این موضوع است. شهرهای بزرگ ایتالیا مثل رم، میلان و ونیز نسبت به سایر شهرهای ایتالیا گران‌تر هستند. از آنجایی که ایتالیا یک کشور با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوان با رستوران‌های زیاد و غذاهای خوشمزه است، به همین دلیل ممکن است این موارد هزینه‌ی زندگی در ایتالیا را افزایش دهد.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم واحد پول کشور ایتالیا یورو است که واحد پولی نسبتا گرانی است. اگر محدویت مالی دارید باید هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید.

چرا کشور ایتالیا؟

ممکن است شما قصد مهاجرت داشته باشید و ندانید که چه کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید. در این بخش می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا ایتالیا کشور مناسبی برای مهاجرت است. ایتالیا در عین قدیمی و تاریخی بودن یک کشور کاملا مدرن و توسعه یافته اروپایی است که در آن می‌توان با امنیت و رفاه کامل زندگی کرد. وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و متنوع، طبیعت بکر و زیبا، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع و زیاد باعث می‌شود که ایتالیا کشور مناسبی برای زندگی باشد.

مشاوره آنلاین در چه زمینه‌هایی ارائه می‌شود؟

مشاوره آنلاین در چه زمینه‌هایی ارائه می‌شود؟

مشاوره‌ی آنلاین همانطور که از اسم آن مشخص است یک جلسه مشاوره با تراپیست به صورت غیرحضوری و از طریق روش‌های جایگزین مثل برقراری ارتباط با تلفن و اینترنت است. این مدل مشاوره از گذشته نیز رواج داشته که در قدیم به صورت نامه‌نگاری بوده است. در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی این پروسه به صورت آنلاین و اینترنتی صورت می‌پذیرد.

تحقیقات و تجربیات نشان می‌دهد که مشاوره‌ی آنلاین در هر زمینه‌ای از جمله مشاوره خانواده و مشاوره فردی می‌تواند باشد. البته که موضوعات زیادی می‌توانند در دسته‌ی مشاوره‌ی آنلاین قرار گیرند. اما در بعضی موارد بهتر است که مشاوره به صورت فیزیکی و حضوری انجام شود. مثلا برای بعضی از موضوعات حادی مثل تمایل به خودکشی، اسکیزوفرنی، افرادی که دچار اعتیاد هستند و همچنین افرادی که نیاز به مصرف دارو دارند بهتر است که از مشاوره‌های حضوری استفاده کنند. البته در این موارد هم مشاوره‌ی آنلاین می‌تواند کمک کننده باشد اما اکثر درمانگران توصیه می‌کنند که مشاوره‌ی آنلاین به عنوان یک مکمل در کنار مشاوره حضوری قرار داشته باشد.

مزایای مشاوره آنلاین

شاید با خودتان فکر کنید که چرا باید این فرآیند به صورت غیرحضوری انجام شود در حالی که تعداد زیاد درمانگر متخصص به صورت حضوری وجود دارد. در پاسخ باید گفت که علت استفاده از مشاوره آنلاین نبود و یا کمبود درمانگر نیست، بلکه دیگر ویژگی‌های این روش باعث می‌شود تا از آن استفاده کنند. به همین دلیل در ادامه ویژگی‌ها و مزایای مشاوره آنلاین را با هم بررسی می‌کنیم.

  • احساس راحتی: یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد از مشاوره آنلاین استفاده می‌کنند، داشتن احساس راحتی با درمانگر است. در واقع زمانی که شما به صورت رو در رو مشاور را نمی‌بینید، راحتتر در مورد اشتباهات و خطاهای خودتان صحبت می‌کنید.
  • استفاده از درمانگران باتجربه در تمام دنیا: ممکن است شما هم اسم تعداد زیادی روان درمانگر و تراپیست را شنیده باشید اما به دلایل زیادی از جمله دور بودن فاصله‌ی جغرافیایی توانایی مراجعه به آن را ندارید، برای حل این موضوع می‌توانید از مشاوره آنلاین و اینترنتی استفاده کنید و از راهنمایی‌ها و مشورت‌های آن‌ها کمال استفاده را بکنید.
  • صرفه‌جویی در وقت: اگر در شهرهای بزرگی مثل تهران، مشهد و … زندگی کرده باشید، می‌دانید که معمولا در هر مراجعه به درمانگری در حدود دو ساعت باید صرف رفت و برگشت شما شود. این در حالی است که به صورت آنلاین شما می‌توانید بدون صرف وقت زیاد با یک روانشناس خوب در تهران مشاوره داشته باشید.

ویژگی‌های یک روانشناس در ایتالیا

همانطور که قبلا نیز چند بار به آن اشاره کردیم، ایتالیا یک کشور پیشرفته و صنعتی است. برخلاف تصور عموم خانواده یکی از ارکان مهم و اصلی در ایتالیا محسوب می‌شود و اکثریت افراد تمایل دارند تا ارتباط خود با خانواده‌شان را در ایتالیا حفظ کنند. به همین دلیل است که در این کشور روانشناسان خوب زیادی وجود دارد.

اما به صورت کلی به نظر شما یک روانشناس خوب چه در ایتالیا و چه در تمام دنیا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین این ویژگی‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • ارتباط کلامی قدرتمند: در مرحله‌ی اول، اکثریت افراد تمایلی ندارند تا از مشکلات و اشتباهات خود صحبت کنند. یک روانشناس خوب باید این توانایی را داشته باشد که بعد از جلب حس اعتماد فرد، آن را برای بیان مشکلات و اشتباهات متمایل کند.
  • داشتن سلامت روان: درست خواندید. یک روانشناس هم باید در اولیه‌ترین ویژگی‌های خود، سلامت روان داشته باشد. متاسفانه آمار نشان می‌دهد که در میان حتی روانشناسان به نام و مشهور هم افرادی که از سلامت روان برخوردار نیستند، مشاهده می‌شود.
  • راز نگهدار بودن: اگر نگوییم مهمترین ویژگی یک روانشناس راز دار بودن آن است، حداقل این ویژگی را باید جز مهم‌ترین ویژگی‌های یک روانشناس حتی معمولی در نظر بگیریم. در جلسات مشاوره افراد در مورد مخفیانه‌ترین و پنهانی‌ترین اتفاقات خود سخن می‌گویند، به همین دلیل است که روانشناسان باید راز نگه دارترین افراد باشند.
  • ارتقا دانش و علم: درست است که با گذشت زمان بر تعداد تجربیات روانشناسان افزوده می‌شود اما این موضوع نباید مانع شود تا روانشناسان از پیشرفت‌ها و موضوعات به روز حوزه‌ی کاری خود عقب بمانند. در واقع آن‌ها باید با مطالعه‌ی هر چه بیشتر کتب و مقالات علمی، دانش خود را به روز کنند.
  • داشتن وجدان کاری: در این روزها که پول به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد تبدیل شده است، روانشناسان اما نباید وجدان و روح خود را به پول بفروشند. زیرا در صورتی که تمرکز اصلی آن‌ها به پول درمان باشد نه تنها نمی‌توانند کمک زیادی به مراجعینشان بکنند بلکه آن‌ها را در چاله‌ی بزرگتری خواهند انداخت. البته این موضوع به این معنا نیست که روانشناسان نباید پول دریافت کنند، بلکه منظور این است که باید اولویت را سلامت افراد قرار دهند.
  • شکیبا و بردبار باشند: یکی از خصوصیات مهم روانشناسان خوب صبور بودن آن‌ها است. مثلا ممکن است مراجعه‌کننده‌ای با مشکلات زیادی رو به رو باشد و در چند جلسه هیچ صحبتی نکند و مشکلات خود را بروز ندهد، این درمانگر است که با شکیبایی و قدرت ارتباطی که دارد، مراجعه کننده را به صحبت کردن و بیان کردن مشکلات وادار می‌کند.

مشاوره روانشناسی در شهرهای ایتالیا

توجه به سلامت روحی و روانی در ایتالیا به اندازه توجه به سلامت جسمی افراد مهم و قابل توجه است. همچنین این کشور تلاش زیادی می‌کند تا بتواند شهروندان و مهاجرینی سالم داشته باشد. اما همانطور که می‌دانید ارتباط برقرار کردن با یک روانشناس غیر هم زبان و خارجی که شناخت کافی از روحیات و فرهنگ ایرانی‌ها ندارد، کاری بسیار سخت و دشوار است.

شما در هر شهری از ایتالیا که باشید قطعا می‌توانید به راحتی چند روانشناس و درمانگر برای خودتان انتخاب کنید. اما این موضوع که این روانشناسان تا چه حدی می‌توانند به شما کمک کنند خود چالشی بزرگ است.

دکتر مهسا کاشفی‌زاده مشاوره روانشناس ایرانی در ایتالیا

بسیاری از افراد با فکر خلق و ساختن یک زندگی بهتر در تمامی جنبه‌های اقتصادی، شغلی، فرهنگی و … اقدام به مهاجرت می‌کنند. اما تعداد زیادی از آن‌ها در بدو ورود به دلایل زیادی از جمله دوری از خانواده و نزدیکان و قرار گرفتن در یک محیط جدید و ناآشنا دچار مشکلات عاطفی و روحی می‌شوند. اگر این افراد روحیات حساس‌تر و شکننده‌تری داشته باشند، این مشکلات روحی خطرناک‌تر خواهد بود.

اگر شما در ایتالیا هستید و نیاز به مشاوره‌ی یک روانشناس ایرانی دارید می‌توانید به راحتی و با استفاده از روش‌های آنلاین و اینترنتی از مشاوره سرکار خانم دکتر مهسا کاشفی‌زاده استفاده کنید. خانم دکتر سال‌هاست که تجربه‌ی مشاوره‌ی آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور را دارند. در صورتی که به هر نوع خدمات مشاوره‌ای نیاز دارید می‌توانید در خواست خودتان را از طریق سایت و یا واتساپ و اینستاگرام با ما در میان بگذارید تا بعد از بررسی نوبت‌های مراجعین و هماهنگی با شما، یک نوبت مشاوره به شما اختصاص داده شود.

مشاوره روانشناسی شامل مشاوره‌های مختلفی در زمینه‌های متفاوت از جمله مشکلات روحی بعد از طلاق، مشکلات روحی از دست دادن شغل، مشکلات ناشی از سوگواری عزیزان و نزدیکان و … است که باید در نزدیک‌ترین زمان ممکن در جهت مداوای آن اقدام شود. در صورتی که برای مشکلات روحی و روانی اقدام نشود هر کدام از آن‌ها می‌توانند شروع کننده‌ی یک بیماری جدید و در بعضی مواقع خطرناک باشند.

سوالات متداول

در زمینه مشاوره‌ی آنلاین در خارج از کشور و در ایتالیا سوال‌های زیادی از ما پرسیده می‌شود که در این قسمت قصد داریم مهم‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

مشاوره در ایتالیا به صورت آنلاین در چه زمینه‌هایی انجام می‌شود؟

مشاوره‌ی آنلاین معمولا در مورد موضوعات و حوزه‌های خاصی نیست بلکه در اکثر موضوعات قابل انجام است. در موارد خاص در صورتی که فرد نیاز به مراجعه‌ی حضوری داشته باشد این موضوع به شخص اطلاع داده می‌شود.

مشاوره اینترنتی از چه روش‌های انجام می‌شود؟

مشاوره‌های اینترنتی از روش‌های مختلف و متفاوتی مثل تماس تصویری، تماس تلفنی، ارسال پیام و … انجام می‌شود. گاهی هم ممکن است که این مشاوره به صورت آفلاین نیز باشد. این که از چه روشی استفاده شود با توجه به درخواست مراجعه کننده و تشخیص درمانگر است. در بعضی از موارد هم در صورت نیاز از چند روش به صورت همزمان استفاده می‌شود.

چرا به جای مشاوره حضوری روانشناسان ایتالیایی از مشاوره‌ی آنلاین ایرانی استفاده کنیم؟

مهارت و دانش روانشناسان ایتالیایی بر کسی پوشیده نیست اما اکثریت متخصصین پیشنهاد می‌کنند که بنا به دلایل زیادی از جمله شناخت فرهنگ و روابط بین فردی بهتر است که از روانشناسان هم زبان و متعلق به یک کشور استفاده شود. در کل مراجعه کنندگان با یک روانشناس و درمانگر هم زبان احساس راحتی بیشتری دارند و به همین دلیل تمایل دارند تا با یک درمانگر از کشور خودشان مشاوره داشته باشند.

همچنین در کل دنیا معمولا هزینه‌های مربوط به روانشناسی گران است و با توجه به اینکه واحد پول ایتالیا یورو است، این هزینه برای افراد زیادی، یک هزینه گران و زیاد است. در صورتی که اگر از مشاوره آنلاین در ایران استفاده کنند می‌توانند تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

بیشترین درمان‌هایی که برای مشاوره‌ی آنلاین مراجعه کنندگان از ایتالیا انجام می‌شود در چه زمینه‌هایی است؟

این مشاوره‌ها در زمینه‌های مختلفی هستند اما رایج‌ترین موضوعات برای این مشاوره‌ها مربوط به درمان افسردگی، ترک اعتیاد، زوج درمانی و … است.

کلام آخر

تحقیقات نشان می‌دهد که روانشناس ایرانی در ایتالیا به صورت اینترنتی و آنلاین طرفداران بسیار زیادی از جانب ایرانیان مقیم این کشور دارد. در این مطلب تلاش کردیم تا همه جزئیات را در مورد کشور ایتالیا و لزوم استفاده از مشاوره‌ی آنلاین در این کشور را برای شما شرح دهیم. در صورتی که در مورد انواع مشاوره در ایتالیا سوال دارید می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی ما مثل اینستاگرام و واتساپ درخواست خودتان را ثبت کنید. البته در سایت دکتر مهسا کاشفی زاده نیز می‌توانید هر نوع درخواست مشاوره را به ثبت برسانید.