روانشناس ایرانی در هلند

همه افراد در زندگی شخصی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. به خصوص هرچه سن افراد بالاتر می‌رود، به دلیل تحمل شرایط سخت روحی یا جسمی، بیشتر مستعد آسیب هستند. برخی از این مشکلات، فراتر از توان خود فرد بوده و باعث آشفتگی حال او میشود. حتی ممکن است پس از مهاجرت به یک کشور مثلا کشور هلند فرد به دلیل تحمل فشار و استرس از نظر روحی دچار مشکل شود.

در اینجور مواقع، حضور یک روانشناس ایرانی در هلند می‌تواند در مدیریت و کنترل این بحران‌ها بسیار موثر باشد. این روانشناس با کمک به شما برای داشتن ذهنی شفاف و مدیریت و درمان استرس، اضطراب، فوبیا و سایر مشکلاتی که با آن مواجه هستید، می‌تواند به شما کمک کند تا شما را از علائم افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان دور نگه دارد. در ادامه این مقاله با ویژگی‌های یک روانشناس ایرانی در هلند بیشتر آشنا می‌شویم.

برای مشاوره خانواده آنلاین و تلفنی با دکتر مهسا کاشفی زاده میتوانید با شماره تماس 09121433438 از طریق واتساپ در تماس باشید. 

روانشناس ایرانی در آلمان و مشاور خانواده

معرفی کشور هلند

معرفی کشور هلند

هلند به سرزمین گل‌ها مشهور است و به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان در قسمت شمال غربی اروپا واقع شده است. هلند آب و هوای بسیار خوبی دارد و به همین دلیل انواع گونه های مختلف گل در آن کشور یافت می شوند. مردم این کشور به زبان هلندی صحبت می‌کنند. کشور هلند در نیم کره شرقی کره زمین قرار گرفته و از همسایگان مهم آن میتوان آلمان، بلژیک، انگلیس را نام برد. شهر آمستردام را به عنوان پایتخت و شهر لاهه را به عنوان مقر دولت این کشور در نظر می‌گیرند.

شرایط زندگی در کشور هلند

هلند از نظر آسایش، امنیت و کیفیت بالای زندگی در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار دارد. به دلیل برخورداری کشور هلند از استاندارهای بالا برای زندگی، همواره افراد زیادی در سراسر جهان برای تحقق آرزوهای خود مهاجرت به کشور هلند را انتخاب میکنند.

کشور هلند سالیانه افراد زیادی را به عنوان مهاجر می پذیرد و افراد می‌توانند به این کشور از راه‌های تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و . . . به این کشور مهاجرت کنند.

به طور کلی هلند کشوری است که از نظر کار، کیفیت زندگی، رفاه، فرهنگ و حقوق شهروندی همواره جزو رتبه های برتر دنیا بوده و در لیست ده کشور برتر دنیا از این نظر قراردارد. شرایط زندگی درهلند برای ایرانیانی که در این کشور زندگی میکنند نیز بسیار مساعد است.

مهاجرت به کشور هلند

مهاجرت به کشور هلند

برای مهاجرت به کشور هلند روش های مختلفی وجود دارند که هر متقاضی با توجه به شرایط شخصی خود ممکن است از روشهای متفاوتی استفاده کند.  ازجمله روشهای مهاجرتی به کشور هلند عبارت هستند از: کار، تحصیل، سرمایه گذاری، استارتاپ و خود اشتغالی. قبل از اقدام برای مهاجرت به کشور هلند، ابتدا باید از همه روش های مهاجرتی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. در مرحله بعد با توجه به شرایط فردی خود تصمیم بگیرید که کدام راه مهاجرتی برای شما بهتر است و شما را زودتر به هدفتان میرساند.

اقتصاد در هلند

همانطور که گفتیم کیفیت زندگی در کشور  هلند در لیست بالاترین سطح در بین کشورهای دنیا قرار دارد. علاوه بر بالا بودن سطح کیفیت زندگی، میزان هزینه‌های زندگی در این کشور نیز نسبت به بقیه کشورهای شناخته شده در اروپا کمی پایینتر است.

نرخ بیکاری کشور هلند زیر 5 درصد است و با توجه به اینکه اکثریت مردم این کشور مشغول به کار هستند و هزینه زندگی آنها پایین‌ است؛ می توان کشور هلند را در لیست کشورهایی قرار دارد که از رفاه اقتصادی بالایی برخوردار هستند.

ارتباطات در کشور هلند

ارتباطات در کشور هلند

با توجه به شرایط خوبی که زندگی در هلند برای شما به ارمغان می‌آورد، مردم مهاجرپذیر و خوش برخورد این کشور نیز  شرایط مساعدی را برای گذراندن اوقات شما فراهم میکنند. بیشتر مردم کشور هلند توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارند. پس افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند نگران برقراری ارتباط با مردم هلند نباشند. در ضمن آمار جرم و جنایت نیز در این کشور بسیار پایین بوده و مهاجران میتوانند با خیال آسوده در هلند زندگی کنند.

مشاوره در هلند در چه کشورهایی انجام می شود؟

با وجود شرایط خوب زندگی در کشور هلند ممکن است گاهی افراد دچار مشکلات روحی روانی شوند که در این حالت نیاز به یک روانشناس ایرانی در هلند پیدا میکنند. مشاوره در هلند در آمستردام، روتردام و در لاهه انجام میشود.

مشاوره آنلاین در چه زمینه هایی ارائه می‌شود؟

مشاوره آنلاین در چه زمینه هایی ارائه می‌شود؟

شما برای رهایی از مشکلات روحی و یا فشارهای روانی که ممکن است در طول زندگی برای شما رخ دهد باید با درمانگران واقعی صحبت کنید و احساس کنید که آنها با احساسات شما همدردی می‌کنند. یک مشاور آنلاین به شما در حل هر مشکلی که در زندگی دارید کمک می‌کند و آنها طبق تجربیاتی که در طی سالها کسب کرده‌اند به مشکلات بیماران خود اهمیت می‌دهند.

انواع مشاوره های آنلاین در زمینه‌های زیر انجام می شود:

  • مشاوره خانواده و آموزش والدین
  • زوج درمانی و مشاوره ازدواج
  • درمان شناختی رفتاری
  • بازی درمانی
  • سکستراپی
  • رفتار درمانی دیالکتیکی
  • مشاوره تحصیلی و شغلی

مزایای مشاوره آنلاین با روانشناس ایرانی در هلند

مزایای مشاوره آنلاین با روانشناس ایرانی در هلند

ساکنان هلند بنا به دلایل خاصی ممکن است مشاوره آنلاین با روانشناسی ایرانی در هلند را به درمان حضوری ترجیح دهند. موارد زیر برخی از بزرگترین مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی در هلند است.

درمان آنلاین به اندازه درمان حضوری تاثیرگذار است.

طبق تحقیقات انجام شده، درمان آنلاین میتواند به اندازه درمان حضوری برای شرایط مختلف سلامت روان موثر باشد. یک مرور مطالعاتی ثابت کرده که درمان شناختی رفتاری آنلاین (CBT) به اندازه درمان حضوری در درمان افسردگی متوسط ​​مؤثر است.  بررسی دیگری نشان داد که CBT آنلاین به همان اندازه به عنوان یک درمان چهره به چهره برای اختلال ترس، اضطراب اجتماعی و اختلال اضطراب فراگیر مؤثر است.

برای افراد با محدودیت های فیزیکی مناسب است.

ممکن است افرادی که نیاز به مشاوره آنلاین دارند از نظر جسمی شرایط مراجعه حضوری را نداشته باشند. درمان آنلاین امکان دسترسی افراد ناتوان یا محصور در خانه را فراهم می‌کند. در بیشتر مواقع دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی برای افراد دارای ناتوانی جسمی می‌تواند یک دغدغه بزرگ باشد.  حتی ممکن است  روانشناس در مطب خود شرایط پذیریش این مراجعه کنندگان را نداشته باشد.

برای افرادی که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند مناسب است.

افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند ممکن است نتوانند به روانشناس دسترسی داشته باشند؛ زیرا اقدامات بهداشت روانی در منطقه آنها کم است یا اصلا وجود ندارد. مشاوره آنلاین امکان دسترسی را برای افراد روستایی یا مناطق دورافتاده فراهم میکند.

در واقع به جای رانندگی در مسافت های طولانی و صرف زمان زیاد، در صورت داشتن دسترسی به اینترنت، مشاوره آنلاین سریعتر و آسانتر می‌تواند به شما کمک کند.

مشاوره آنلاین نسبت به حضوری هزینه کمتری دارد.

درمان آنلاین نسبتاً مقرون به صرفه و راحت است. از آنجایی که شما به راحتی از خانه خود در جلسات درمانی آنلاین شرکت میکنید، اغلب این امکان را دارید تا طبق برنامه ریزی خودتان ساعت و روز جلسات را تعیین کنید.

علاوه بر این، روانشناس‌هایی که بیماران را فقط به صورت آنلاین ویزیت می‌کنند، احتمالاً هزینه‌های کمتری از جمله اجاره مطب دارند. بنابراین، درمانگران آنلاین اغلب می‌توانند گزینه‌های درمانی مقرون به صرفه تری را برای کسانی که تحت پوشش بیمه درمانی نیستند، ارائه دهند.

بیماران در مشاوره آنلاین با روانشناس راحت تر صحبت میکنند.

ممکن است افراد از ترس دیوانه خطاب شدن نتوانند مشکلات روحی خود را به راحتی با خانواده یا دوستان در میان بگذارند و حتی برای جلسات حضوری و مراجعه به روانشناس نیز تردید کنند. اینجاست که مشاوره آنلاین به کمک چنین افرادی می‌آید.

مشاوره از راه دور می‌تواند ابزار مهمی برای کمک به افراد در یادگیری بیشتر در مورد سلامت روانشان باشد. حتی اگر احساس می‌کنید که سلامت روانی خوبی دارید، روانشناسی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند از نظر روانی قوی تر شوید. چرا که می‌توانید در مورد رفتارهای بهداشتی و راهکارهایی که سلامت روانی را بهبود می‌بخشد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای بهره مندی از صحبت با یک روانشناس متخصص، نیازی به داشتن یک بیماری بالینی تشخیص داده شده ندارید و درمان آنلاین می‌تواند راه آسانی برای شروع باشد.

مشاوره روانشناس ایرانی به صورت آنلاین

مشاوره روانشناس ایرانی به صورت آنلاین

مشاوره با روانشناس ایرانی در هلند به این صورت است که در اولین جلسه، شما با روانشناس خود آشنا می‌شوید. آنها احتمالاً از شما سؤالاتی در مورد خودتان و وضعیت فعلی می‌پرسند تا روش‌های کمک به شما را پیدا کنند. در طی جلسات متعدد شما این شرایط را دارید تا احساسات خود را در مورد موقعیتتان بررسی کرده و رفتارهای سالم و ناسالم خود را در رابطه با آن شناسایی کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می‌توانید انها را بر طرف کنید.

روان درمانگر معمولاً از شما سؤالاتی می‌پرسد تا به بینش عمیق تری در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستید دست پیدا کند. آنها ممکن است به شما تکنیک‌هایی را برای شناخت و پاسخ به احساسات آموزش دهند و به شما کمک کنند تا بفهمید چگونه رفتارهایی را انتخاب کنید که در طول زندگی روزمره به نفع شما عمل کند. در  نهایت نیز جلسات با یک تکلیف به پایان می‌رسد که این تمرینات ممکن است رفتاری باشد که باید در خود یا دیگران شناسایی کنید.

ویژگی های یک روانشناس در هلند

ویژگی های یک روانشناس در هلند

قبل از اقدام به مراجعه به یک روانشناس یا مشاوره خانواده در هلند ابتدا باید با ویژگی‌های یک روانشناس خوب و با تجربه آشنا شوید. عوامل زیر از ویژگی های یک روانشناس ایرانی در هلند هستند که به ترتیب آنها را بررسی میکنیم:

  •       توانایی برقراری ارتباط خوب با بیمار: به دلیل اینکه روانشناسان زمان زیادی با بیمار در ارتباط هستند و باید از وضعیت روانی او گزارش و نامه‌های بازخوردی برای بقیه متخصصین بنویسند، باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند تا به بیمار نزدیک شده و رابطه خوبی با او برقرار کنند.
  •       امانت‌دار بودن: روان شناسان برای تشخیص هرچه کاملتر و بهتر اختلالات روانی بیماران باید اطلاعات شخصی و خانوادگی از بیمار داشته باشند و همچنین الگوهای فکری و رفتاری او را نیز به خوبی بشناسند. پس مهم است که روانشناس حس مورد اعتماد بودن را به بیمار القا کند تا او راحتتر بتواند اطلاعات شخصی خود را با او به اشتراک بگذارد.
  •       یک برنامه درمانی منسجم  و هدفمند داشته باشد: برای درمان بیماری‌های روالنی روانشناسان از رویکردهای مختلفی استفاده میکنند. یک برنامه درمانی شامل اهداف کلی و یک منطق روشن در مورد روش‌هایی است که برای دستیابی به آنها استفاده می‌شود. بنابراین مهمترین عامل این است که روانشناس برای استفاده از آن منطق روشنی داشته باشد.
  •       اعتماد به روش درمانی مورد استفاده: روان شناسان باتجربه طبق تجربیات شخصی و درمانی با افراد مختلف، از رویکردهای متفاوتی برای درمان بیماری استفاده میکنند. درواقع سبک روش‌های درمانی بنا به افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد ولی نکته مهم این است که روان درمانگر به روشی که استفاده میکند ایمان داشته باشد زیرا روانشناسی که درمان را با تردید شوع کند، احتمال کمتری دارد که موفقیت آمیز باشد.
  •       خود را هم سطح بیمار بداند: اگرچه که روانشناسان به دلیل تحصیلات عالی و تجربیات فراوان از لحاظ علمی درجه بالایی دارند اما درمان های آنها فقط زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که احساس برتری نسبت به بیمار نداشته باشند و از او درباره بهبود شرایط فعلی‌اش نیز راهنمایی بخواهند.
  •       بررسی پیشرفت بیمار به طور منظم: برای نتیجه گیری بهتر روان شناس باید به طور منظم عملکرد روزانه و وضعیت عاطفی مراجعه کننده را چک کنند. این باید از طریق ترکیبی از معیارهای گزارش بیمار و جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های بیمار و پرسش از وضعیت آنها انجام شود. مشاور خانواده ایرانی در هلند  باید شواهدی به دست آورد که نشان دهد درمان آنها به نفع بیمار است تا در مورد جلسات آینده تصمیم بگیرند.
  •       دادن امید و انگیزه به بیمار: برای اینکه تغییری در وضعیت بیمار ایجاد شود، او باید باور داشته باشد که قادر به انجام آن است. برای روانشناسان مهم است که اعتماد به نفس بیماران را برای درمان مشکلاتشان تقویت کنند تا بعد از درمان تغییرات مثبتی در خود حس کنند.
  •       توجه به زمینه‌های مختلف فرهنگی:‌ روانشناسان باید از تفاوت‌های فرهنگی که با بیماران مختلف ممکن است داشته باشند مطلع باشند تا بهتر بتوانند نسبت به انتخاب روش‌های درمانی اقدام کنند.
  •       صبر و بردباری داشته باشد: روانشاسان برای اینکه بهتر بتوانند شخصیت بیمار را آنالیز کنند باید بگذارند او هرچه قدر دوست دارد صحبت کند.  در واقع یک روانشناس خوب بیشتر ازینکه حرف بزند، خوب گوش میکند تا بتواند مشکل را به خوبی درک کرده و با حوضله و به دور از عجله نوع  اختلال مراجعه کننده را تشخیص دهد. زیرا بسیاری از مشکلات روانی شبیه به یکدیگر هستند و اگر در درمان آنها شتاب زدگی به خرج داده شود ممکن است وضعیت روانی بیمار را بسیار وخیم‌تر کند.
  •       از روش های درمانی ثابت شده استفاده کنند: روانشناسان باید از پروتکل‌های درمانی استفاده کنند که برای مراجعانی که مشکلات مشابهی دارند، مؤثر بوده است. آنها باید بتوانند یک منطق قوی برای رویکرد خود و همچنین شواهدی ارائه کنند که نشان دهد این رویکرد قبلاً با تعداد قابل توجهی از بیماران قبلی مؤثر بوده است.
  •       توجه به افزایش دانش و توانایی فردی: علم روانشناسی به طور مداوم در حال پیشرفت است و به همین دلیل روانشاسان  برای ارائه خدمات بهتر باید اطلاعات و دانش خود را به روز نگه دارند.

به طور کلی یک روانشناس حرفه‌ای باید با توصیه‌های به‌موقع و مناسب، به رشد فردی، خانوادگی و اجتماعی بیماران خود کمک کند. در حقیقت موقعیت روانشناس و مشاور در ارتباط با مراجعه کنندگان تاثیر شدید و زیادی در هر دو جهت مثبت و منفی دارد؛ زیرا یک روانشناس بی‌تجربه و غیرمتعهد، با تشخیص اشتباه ممکن است حال بیماران را بدتر کند.

شیوه‌ی کار به چه صورت می‌باشد؟

به طور کلی یک مشاور روانشناس وظیفه درمان مشکلات روانی بیماران را بر عهده دارد. اختلالات شخصیتی و بیماری های روانی در درجه‌های مختلفی دسته بندی میشوند و وظیفه یک روانشناس در ابتدا تشخیص صحیح و سپس اقدام به اعمال روش‌های درمانی مشکلات بیماران است. در واقع یک روانشناس با درست تشخیص دادن مشکل، میتواند درمان درستی را شروع کند و سلامت روانی مراجعین را بهبود ببخشند.

روان درمانگر در زمان مشاوره روانشناسی و مشاوره فردی و زوج درمانی نقش مهمی را ایفا میکند؛ به نحوی که با راهنمایی دقیق و مهم، بیمار را از حالت سردرگمی و تشویش روانی خارج کرده و به او راه های مقابله با مشکلات را نشان دهد.

درواقع شیوه کار یک روانشناس اینگونه است که با مشاوره دادن به مراجعینی که مدت‌ها درگیر فشار روانی بوده‌اند، مهارت‌های جدیدی برای رفع دغدغه‌ها و اختلالات به بیماران آموزش می‌دهد. به این معنا که این مهارت‌های جدید باعث تغییر نگرش فرد بیمار در افکار و رفتارهایش میشود.

دکتر کاشفی زاده بهترین مشاوره خانواده در هلند

دکتر مهسا کاشفی زاده، عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن روانشناسان ایران است و هدف او، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره است تا حوزه های مختلف عوامل زمینه ساز، آشکار ساز و تداوم بخش مشکلات مرتبط با روان را به صورت علمی و مبتنی بر شواهد تشخیص داده  و بیماران را مورد درمان قرار دهد.

دکتر مهسا کاشفی زاده به عنوان بهترین مشاوره خانواده در هلند در زمینه های مشاوره خانواده و تربیت فرزند، مشاوره فردی و مشاوره قبل از ازدواج فعالیت میکند و دارای گواهینامه های بسیاری ازجمله گواهینامه درمان شناختی رفتاری(CBT) می‌باشد.

سوالات متداول

چگونه یک روانشناس ایرانی در هلند پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن یک روانشناس ایرانی  خوب در هلند باید به این نکته توجه کنید که صرفا داشتن مدرک روانشناسی و رشته‌های مرتبط به آن برای قابل اعتماد بودن یک روان شناس کافی نیست و باید به سابقه کاری، رضایت مراجعین و حتی مقالات منتشر شده از او نیز توجه کرد. در جستجوی یک روانشناس خوب، بهتر است از دوستان و خانواده خود بپرسید که آیا روانشناس شایسته ای می شناسند یا نه.  با توجه به ویژگی‌هایی که برای یک روانشناس حرفه‌ای برشمردیم با آگاهی کامل بهترین روانشناس ایرانی را در هلند پیدا کنید.

مشاوره روانشناسی چه تاثیری برای ایرانیان خارج از کشور دارد؟

مشاوره روانشناسی برای ایرانیان خارج از کشور برای مثال روانشناس ایرانی در انگلیس یا مشاوره خانواده در سوئد  می‌تواند راهگشای مشکلات و مسائلی باشد که پس از مهاجرت، اغلب گرفتار آنها می‌شوند. زبان و فرهنگ متفاوت یکی از چالش هایی است که باعث می‌شود مراجعین نتواند ارتباط صمیمانه و همدلانه‌ای را با روانشناس در کشور مورد مهاجرت برقرار نماید.

تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست؟

روانپزشک با روانشناس متفاوت است؛ زیرا روانپزشک یک پزشک متخصص است که پس از اتمام دانشکده پزشکی در روانپزشکی تخصص یافته است. تاکید اصلی روانپزشک بر بهبودی است، این امر معمولاً می‌تواند از طریق ترکیبی از دارو و همچنین درمان به دست آید، حتی اگر آنها در زمینه‌های روانشناختی آموزش دیده باشند. روانپزشک همچنین می تواند برای بیماران به دلیل سابقه پزشکی آنها دارو  تجویز کند. یک روانشناس دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا در روانشناسی است که شامل 6 تا 10 سال مطالعه دانشگاهی درباره نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد است. روانشناسان دارای مدرک دکترا می توانند از عنوان دکتر استفاده کنند.

یک روانشناس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  •         یک روانشناس باید شنونده ی خوبی باشد.
  •         داشتن مهارتهای ارتباطی قدرتمند
  •         برخورداری از سلامت روان و اهمیت دادن به سلامتی خود
  •         رفتار و گفتار روانشناس باید سنجیده باشد.
  •         روان شناس باید رازنگهدار باشد.
  •         داشتن مهارتهای بین فردی مناسب
  •         روان شناس خوب مدام به دنبال افزایش دانش و توانایی خود است.
  •         انتخاب هدف های درمانی مشترک
  •         روان شناس خوب توصیۀ مستقیم نمی کند.
  •         شکیبا بودن و بردباری
  •         روانشناس به دنبال درمان است نه درآمدزایی

روانشناس چگونه می تواند به درمان بیماری کمک کند؟

یک روانشناس می‌تواند نقش مهمی در بهبود سلامت روان شما داشته باشد، زیرا با شناسایی مشکلات و مدیریت آنها، به بیماران خود کمک میکند تا درگیری‌های زندگی خود را به حداقل برسانند و به قابلیت و توانایی‌های خود آگاهی پیدا کنند و در عین حال از علائم بالینی افسردگی یا سایر مشکلات سلامت روان اجتناب کنند. فشار، اضطراب، اختلال هراس و … از جمله مشکلاتی است که ممکن است بیماران با آنها دست و پنجه نرم کنند.

جلسات آنلاین مشاوره چگونه تنظیم می‌شوند؟

ممکن است بعضی مواقع امکان مراجعه حضوری به روانشناس برای بیماران فراهم نباشد و یا بیماران از شرایط فیزیکی مناسبی برخوردار نباشند. در این هنگام می توان از مشاوره آنلاین استفاده کرد.

برای داشتن یک جلسه مشاوره آنلاین، ابتدا باید زمانی را با درمانگر خود برنامه ریزی کنید و  در زمان مقرر اقدام به برقراری ارتباط با روانشناس خود کنید.