مشاوره خیانت چه زمانی باید از آن استفاده کنیم؟

۰
مشاوره خیانت چه زمانی باید از آن استفاده کنیم؟

مشاوره خیانت زمانی احتیاج می شود که در یک رابطه عاشقانه نفر سومی حضور پیدا می کند و رابطه و دو زوج را به شدت تحت فشار قرار می دهد. ورود نفر سوم به یک رابطه باعث می‌شود فرد مقابل احساس ویران، تنهایی، خیانت و سردرگمی ‌کند و حتی احتمال به پایان رسیدن رابطه عاشقانه وجود دارد. بهبود رابطه بعد از خیانت به پیشینه فرهنگی هر دو شخص بستگی دارد. همچنین دیدگاه شخصی و مذهبی زوج در نحوه مواجه شدن با این مشکل بسیار اثرگذار است. به همین خاطر، تصمیم گیری درست ممکن است اتفاق نیومد.

درمان و مشاوره خیانت کمک می‌کند زوجین احساسات خود را مورد پردازش قرار دهند و درمانگر به عنوان یک شنونده حمایت کننده عمل می‌کند که هر دو طرف احساس خود را در مورد خیانت به اشتراک بگذارند و به خوبی بتوانند تصمیم بگیرند، آیا پس از آن به رابطه ادامه می‌دهند یا خیر.

حال اگر با این مشکل در زندگی خود مواجه شدید و نمی‌دانید چه کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما همراه ما باشید.

مشاوره خیانت چیست؟

مشاوره خیانت چیست؟

خیانت از طرف شخصی که متعهد به عشق ورزیدن و مراقبت از شما بوده و همیشه طوری رفتار کرده است که محبت و صداقت را در رابطه به ارمغان بیاورد، بیشترین آسیب را به دنبال دارد. مشاوره خیانت همسر به منظور شفاف‌سازی آنچه میان شما و همسرتان اتفاق افتاده می‌تواند روی تصمیم گیری شما بعد از مواجه شدن با این مشکل بسیار کمک کند و تا حدودی احساسات و آشفتگی هیجانی شما درمان می‌شود.

در مواقعی که با خیانت همسر روبرو می‌شوید، بی‌شک احساس ناامنی، شوک و سردرگمی در وجود شما رخنه می‌کند، طوری که تصمیم‌گیری‎های منطقی از عهده‌تان خارج است و ممکن است دچار اشتباهات جبران ناپذیر شوید. در این حین، مشاور با در نظر گرفتن اصول مدیریتی و کنترل مشکلات، ریشه بروز خیانت را مشخص می‌شود و به مراتب کمک می‌کند عاقلانه با آن روبرو شوید.

نشانه های خیانت همسر

نشانه های خیانت همسر

فکر می‌کنید همسرتان به شما خیانت می‌کند، اما چگونه می توانید مطمئن شوید؟ نشانه‌های مختلفی وجود دارد که احتمال خیانت را بیشتر می‌کند. در ادامه با این نشانه‌ها آشنا می‌شوید:

  • ارتباط شما با همسر هرگز نشانه خوبی نیست. اگر همسر شما نمی تواند مثل گذشته با شما ارتباط برقرار کند و حتی دعوا کند، به احتمال زیاد یک مشکل اساسی وجود دارد .
  • اگر همسرتان زیباتر لباس می‌پوشد یا علاقه ناگهانی به ظاهرش افزایش یافته است. همچنین به سرگرمی‌های جدید روی می‌آورند و از شما حدود چند ساعت در روز وقت می‌خواهد، تمام این‌ها نشانه‌های مبهمی است که ممکن است شما را ناامید کند.
  • تغییر در نگرش یکی دیگر از نشانه‌های خیانت همسر است. اگر احساس می‌کنید همسرتان استرس کاری و مشکلات روابط دیگر را دارد که منجر به نگرش آن شده است، به خیانت او مشکوک شوید.
  • عدم صداقت در ازدواج پرچم قرمز است که احتمال خیانت همسر شما را افزایش می‌دهد. اگر احساس می‌کنید همسرتان از شما اجتناب می‌کند و یا به مکان‌های دیگر یا کارهای دیگری می پردازد و همچنین احساس می‌کنید در مورد چیزهای مختلفی به شما دروغ می‌گوید و مضطرب به نظر می‌رسد، تماشان احتمال خیانت را زیاد می‌کند.
  • زمانی که همسرتان نسبت به چیزهایی که قبلا عاشقشان بوده، بی علاقگی نشان می‌دهد باید به دنبال دلیل آن بگردید. این تغییر ممکن است یکی از نشانه‌های خیانت و یا مشکل در رابطه جنسی باشد.
  • مسائل مالی یکی از مشکلات رایج در میان زوج هاست. اما اگر با صورتحساب‌های غیرمنطقی مواجه شدید و یا این که همسرتان برای خریدهای بزرگ دیگر برنامه ریزی ندارد، ممکن است مشکوک به خیانت باشد.
  • خیانت گاهی اوقات به صورت آنلاین و ارسال پیام‌های متنی اتفاق می‌افتد، اگر با مشکلاتی همچون غیرقابل دسترس بودن ناگهانی در ساعت خاص، تغییر رمز و عدم به اشتراک گذاری آن، ارسال پیامک‌های مخفیانه روبه‌رو شدید، حتما به رابطه همسرتان شک کنید.

چه مواردی در زمان مشاوره خیانت بررسی می‌شود؟

چه مواردی در زمان مشاوره خیانت بررسی می‌شود؟

مشاوره حضوری یا تلفنی خیانت همانند مشاوره طلاق یا مشاوره ازدواج طی بررسی‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در مرحله اول، مشاوره خانواده به بررسی وقوع خیانت و مدارک و شواهد آن می‌پردازد. چراکه در برخی مواقع مسئله خیانت تنها ساخت تفکرات ذهنی است و شخص مشاور باید به خوبی بتواند سوءظن‌های زناشویی را از مشکلات خیانت جدا بداند. طی جلسات مشاوره افکار، احساسات و رفتار حاصل از خیانت هردو فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و درمانگر تمام تلاش خود را با یافتن دلایل خیانت به کار خواهد گرفت.

همچنین درمان مشکلات روانی مرتبط با خیانت در جلسات مشاوره بسیار اهمیت دارد. در صورتی که امکان رفع مشکلات و ادامه دادن زندگی به صلاح زوجین باشد، درمانگر برای رسیدن به بهترین نتیجه هر دو زوج را راهنمایی می‌کند. در غیر این صورت تمام تلاش خود را برای پایان دادن به رابطه با کمترین آسیب دیدگی به کار می‌گیرد.

آیا می‌توان از مشاوره خیانت آنلاین استفاده کرد؟

آیا می‌توان از مشاوره خیانت آنلاین استفاده کرد؟

خیلی‌ها به دلایل مختلف تصمیم به مشاوره خیانت آنلاین با بهترین روانشناس تهران می‌گیرند. چراکه این روش برای گفتگو راحت‌تر بسیار پیشنهاد می‌شود و کمک می‌کند میزان سهم هر فرد در ایجاد خیانت پیش آمده به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. یکی از مزایای مشاوره خیانت آنلاین دسترسی راحت‌تر در هر زمان و مکان است تا درمانگر کمک کند هنگام بروز هرگونه مشکل بهترین تصمیم را بگیرید.

پس اگر احساس می‌کنید به صورت حضوری نمی‌تواند تمام حرف های خود را با مشاور در میان بگذارید، مشاوره تلفنی و آنلاین بهترین راهکار است. با کمک این روش به راحتی می‌توانید صرف کمتر هزینه و در اسرع وقت مشاوره خانواده هم صحبت شوید و برای حل مشکل چاره ای بیاندیشید. به طور کلی، تجربه مشاوره خیانت همسر دیده مثبتی ندارد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای حضوری به صورت آنلاین یا تلفنی زوج درمانی، مشکل خود را مطرح کنند، بدون این که احساس شرم یا خجالت‌زدگی را تجربه کنند.

سوالات مشاوره خیانت حضور چه چیزهایی هستند؟

  • طی چند سال زندگی زناشویی با چه تغییراتی روبرو بوده‌اید؟
  • آیا تا به حال عوامل خاصی پایه های اصلی زندگی تان را تحت تاثیر قرار داده است؟
  • آیا طی چندین سال رابطه به آرزوهایتان رسیده‌اید؟
  • چه وقایعی، عامل برهم خوردن رابطه شما بوده است؟
  • چه اتفاقاتی باعث لرزش پایه‌های اصلی رابطه بوده است؟
  • از نظر شما پیمان شکنی چه معنایی دارد؟
  • چگونه رویدادها و اطرافیانتان می‌توانند به صورت ناخواسته عامل زمینه سازی برای رخ دادن خیانت در رابطه شما شوند؟
  • آیا همسر آسیب دیده بدون ناخواسته زمینه‌ساز آسیب پذیری رابطه زناشویی بوده است؟
  • چگونه توانستید احساس دردناک و غیر قابل تحمل گذشته را پشت سر بگذارید؟
  • اگر تصمیم دارید باز هم در کنار هم بمانید؟
  • چگونه می‌توانید رابطه زناشویی خود را محکم نگه دارید و از رابطه‌تان در برابر عوامل آسیب زا در آینده محافظت کنید؟

هنگام روبه‌رو شدن با خیانت، مطمئنا نمی‌توانید به طور درستی تصمیم بگیرید و پیامدها و مشکلات را مورد بررسی قرار دهید. اما با کمک مشاوره در یک مسیر سالم قرار می‌گیرید، طوری که نسبت به آینده هیچ ترس و دلهره‌ای ندارید. کاهش میزان آسیب‌دیدگی هنگام وقوع خیانت، کمک می‌کند چه کارهایی انجام دهید و در سال‌های آینده چگونه از رابطه خود محافظت کنید.

مزایای مشاوره خیانت تلفنی

مزایای مشاوره خیانت تلفنی

مشاوره خیانت تلفنی توسط روانشناس ایرانی برای زوج‌های است که با این مشکل مواجه شدند و نمی‌دانند برای رفع ناامیدی و خشم چه راه حلی در نظر بگیرند. با کمک این روش، بدون این که شخصیت و اسم شما مشخص شود، همراه با همسرتان در مورد مشکلات پیش آمده صحبت می‌کنید و احتمالا شرایط بخشش خیانت برایتان شکل می‌گیرد.در واقع، هر انسانی کامل نیست و ممکن است طی مراحل زندگی دچار اشتباهات مختلف می‌شود. البته برطرف کردن این مشکل به زمان زیادی نیاز دارید تا آرامش کامل را کسب کنید و با آگاهی برای زندگی تان تصمیم بگیرید. بنابراین برای رسیدن به نتیجه ایده آل چند جلسه مشاوره تلفنی نیاز است.
یکی دیگر از مزایای مشاوره تلفنی این است که هر چه زودتر از خدمات درمانی استفاده می‌کنید و خیلی سریع امکان برقراری برای شما با یک متخصص و مشاوره حرفه ای صورت می‌گیرد که در روند بهبودی سریع‌تر بسیار تاثیر گذار است.

نتیجه گیری

خیانت پیامدهای مختلفی در رابطه زناشویی دارد و هر دو طرف را در یک شرایط خاص و بحرانی قرار می‌دهد؛ طوری که نیاز است رابطه زناشویی ترمیم شود و اعتقاد به بخشش در قلب فرد مقابل شکل بگیرد. اما در صورت عدم امکان بخشش و ترمیم، جدایی بدون آسیب دیدگی بسیار اهمیت دارد. از طرفی تصمیم به ادامه زندگی یا قطع رابطه باید در آگاهی کامل انجام شود و که برای خلق این شرایط و تجربه یک تصمیم بدون پشیمانی از عهده خودتان بر نمی آید و نیاز به مشاوره تخصصی دارید. مشاوره که در زمینه طلاق، ازدواج و زوج درمانی فعالیت دارد و نسبت به جوانب مختلف خیانت آگاه است .

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here